מחדשים את האנימה של וואן פיס!!! וזו רק ההתחלה… | חדשות וואן פיס

שלום לכולכם, נקאמה יקרים. איך אתם? מקווה שבסדר, שומרים על עצמכם ועל היקרים לכם, נצמדים להנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף, ותמיד זוכרים שבסוף נעבור גם את המלחמה הזאת ויהיה טוב 🙂 .
בכול מקרה… עבר הרבה זמן מאז ששמעתם ממני, הא? טוב, כפי שאני תמיד כותב בהתנצלות על הפערים בין הפוסטים שלי, הייתי ואני עדיין די עמוס… אבל מעבר לכך, גם הייתה לי תקופה קצרה של חוסר חשק לשבת ולכתוב כזה מגה פוסט שיעדכן את כולכם על מה שקורה עם הסדרה האהובה עלינו… אז אני מצטער על העיכוב שנגרם מכך, אבל היי! מוטב מאוחר מאשר לעולם לא, ובמיוחד כשהמאוחר כולל את החדשות שבהן אנחנו עומדים לדון היום:
אז היום בחדשות וואן פיס יש לנו 2 אנימות חדשות, יותר מ- 10 עונות עתידיות של הלייב אקשן, וואן פיס במצעד חג ההודיה, מסר מאודה על כל מה שניתן לצפות לו בשנת 2024, ועוד המון!!! אז בלי עוד מילים מיותרות, הכרזה אחת על אירוע מאוד חשוב, ולחדשות.

נקאמה יקרים! אנחנו מתרגשים לבשר לכם על אירוע הפתיחה המרגש שלנו לזכר נועם ויובל רביע ז"ל. האירוע יהיה מה שנועם הכי אהב לעשות בחייו – לחגוג עם אנשים, לשמוח, ו-וואן פיס!
בואו לערב טריוויה עם פרסים בנושא וואן פיס, ההכנסות ילכו כדי לשמח את ילדי הדרום והצפון המפונים.
להזמנות כרטיסים שלחו הודעה למספר: 0503990010


לפוסט הכרזת האירוע באינסטגרם

ובנימה זו… אל החדשות.

מחדשים את האנימה של וואן פיס:

למי שלא יודעים, כמו בכול שנה, בימים ה- 16-17/12 נערך ביפן כנס ג'אמפ פסטה (Jump Festa) – כנס האנימה השנתי הגדול ביפן, ובעולם, ובו שואיישה (Shueisha, חברת ההפצה הגדולה ביפן) מכריזה המון הכרזות גדולות לקראת השנה הקרובה. ובכן, השנה היה ג'אמפ פסטה גדול במיוחד, עם הכרזות ענק על ימין ועל שמאל, אבל בכנות, אני לא חושב שאף במה בכנס אפילו התקרבה בגודל ההכרזות שיצאו ממנה לזו של וואן פיס, אשר סיפקה לנו מספר הכרזות ענק, ובהן זו: לכבוד חגיגות ה- 25 לאנימה של וואן פיס בשנה הבאה, הוחלט לחדש את האנימה מתחילתה עם צוות הפקה חדש. האנימה החדשה תיקרא "הוואן פיס" (או THE ONE PIECE באנגלית), ומופקת ברגעים אלה ממש על-ידי צוות חדש, ונפרד לגמרי מזה של האנימה הישנה, תחת סטודיו וויט (WIT Studio) – הסטודיו מאחורי עונות 1-3 של התקפת הטיטאנים.
הוואן פיס תופץ על-ידי נטפליקס, שככול הנראה התלהבו הרבה יותר מהצפוי מהצלחתה של סדרת הלייב אקשן, ועד כה פורסמו עבורה פוסטר וטריילר ראשונים:

לצפייה בטריילר הראשון של הוואן פיס

מטרתם המוצהרת של צוות ההפקה מאחורי הוואן פיס, שזהויותיהם טרם הוכרזו, היא לספק לקהל את הסיפור של וואן פיס באופן "נוסטלגי אך מודרני", ולדברי מנכ"ל הסטודיו עצמו, וויט מחפשים ברגע זה אמנים שיעבדו על הסדרה וייתרמו להפקתה. זה לא דבר מפתיע, שכן וויט הם סטודיו די קטן, ובכנות, אני מופתע שהם בכלל חושבים שיש להם את היכולת להתמודד עם פרויקט כזה גדול לאחר שכמעט פשטו רגל בגלל התקפת הטיטאנים וסאגת ווינלנד (זאת הסיבה שהם זרקו את שתיהן, אגב, וזאת גם הסיבה שמרגל×משפחה היא הפקה משותפת שלהם עם סטודיו נוסף). עם זאת, זה כן דבר חשוב, שכן העובדה הזאת נותנת לי את ההזדמנות לכתוב את הדבר הבא:
אתם יודעים לצייר? אי-פעם חלמתם לעבוד על האנימה של וואן פיס? הנה ההזדמנות שלכם! צרו קשר עם סטודיו וויט כאן, שלחו להם אנימציה כלשהי שיצרתם בעבר, ואולי תצליחו להכניס שם ישראלי לקרדיטים של הסדרה האהובה על כולנו!
עכשיו… בנוגע להכרזה עצמה, אני ממש מתרגש. אני לא חושב שזה סוד גדול שאני מטורף על האנימה של וואן פיס וההערכה שלי לצוות האמנים מאחוריה, במיוחד בתור מי שבאמת חקר עליהם ומכיר את שמותיהם, היא אדירה, כך שאין אדם שפחות מסכים ממני עם הטענה ש"סוף-סוף סטודיו טוב יותר יעבד את וואן פיס לאנימה". עם זאת, אני אהיה שקרן מוחלט אם אגיד שהרעיון של להנות משתי אנימות של הסדרה האהובה עליי הוא לא משהו שמלהיב אותי. בנוסף, עם כמה שהאנימציה של וואן פיס בימיה המוקדמים מתעלה בהרבה על איך שאומרים שהיא הייתה, אין ספק שקיימות המון סצנות שאני אשמח לראות בגרסה קצת יותר מרשימה וויזואלית.
לגבי צוות ההפקה, למי שסקרנים, כפי שכבר ציינתי, לא פורסם אף מידע כרגע, ואני מעדיף להימנע מניחושים המתבססים על בדיקת שמות השכירים של הסטודיו שכן קיימות כיום הרבה יותר מדי הפקות שמובלות על-ידי עצמאיים, מה שהופך את סבירותם של ניחושים כאלה להתממש כנכונים לאפסית. עם זאת, שם אחד שכן עלה לי לראש מייד לאחר ההכרזה הוא שמו של שו סוגיטה (Shū Sugita).
שו סוגיטה, למי שלא יודעים, הוא אנימטור מדהים שעד לפני מספר חודשים היה אחד העצמאיים המבוקשים ביותר על-ידי סטודיויים שונים בתעשייה במשך שנים בשל כשרונו הרב. הוא עבד בוואן פיס על 4 פרקים בלבד (ושני פתיחים, אם זכרוני אינו מטעני), אבל 3 מעבודותיו על הסדרה היו כל-כך טובות שהן הותירו חותם ענק על הקהילה והפכו אותו לאחד השמות האהובים ביותר בקרב מעריצי הסדרה שעוקבים אחר צוותי ההפקה כמוני. לאחר השתתפותו בסצנת האקשן ההיסטורית של פרק 1074, שבה עשה את האנימציה של 36 השניות הראשונות ו- 24 השניות האחרונות, סוגיטה הודיע כי הוא החליט להצטרף לסטודיו וויט כשכיר במשרה מלאה, מה שהוביל רבים (ובהם אני) למסקנה המצערת כי זהו הסוף של מה שכונה "סוגיטה פיס"… אז תתארו לעצמכם כמה התלהבתי כשחשבתי על-כך שייתכן שאנחנו עומדים לראות אותו בחידוש של האנימה. רק לחשוב על לופי נגד ארלונג עם האנימציה שלו… הפוטנציאל הוא אינסופי, בהנחה שהוא אשכרה עובד על הוואן פיס.
אה, ואם כבר מדברים על וואן פיס, נטפליקס, אנימה חדשה, ופוטנציאל אדיר…

האנימה של ריומה תצא בחודש הבא:

כפי שחלקכם אולי זוכרים, בפוסט חדשות קודם דיווחתי לכם כי באירוע יום הוואן פיס הוכרזה אנימה שתעבד את מנגת הוואן-שוט "מפלצות" (Monsters), מנגה בת צ'אפטר אחד שאודה יצר ופרסם עוד לפני וואן פיס המספרת על הסמוראי האגדי ריומה. כן כן, אותו הריומה ששנים מאוחר יותר אודה יכניס (עם מספר שינויים ושפצורים, כמובן) לתוך הסיפור של וואן פיס בארק ת'רילר בארק.
ובכן, כמה ימים לפני ג'אמפ פסטה, אנחנו זכינו למספר עדכונים ענקיים על האנימה של מפלצות:
תחילה, נודע לנו כי האנימה תצא לנטפליקס בינואר 2024.
שנית, קיבלנו פוסטר חדש ויפהפה לאנימה:

שלישית, קיבלנו את עיצובי הדמויות לחמש הדמויות המרכזיות של הסיפור:

ריומה.
מעניין לראות שהחרב שלו שונתה לשוסוי, בהתאם לזו שבה ריומה של וואן פיס השתמש. יתכן ששינוי זה, יחד עם שם האנימה – המעתיק את שם המתקפה איתה זורו הביס את קינג, כפי שציינתי בפוסט החדשות הקודם, מרמז על שינויים נוספים שיבוצעו לסיפור על-מנת להתאימו לעולם של וואן פיס ולהפוך אותו לסיפורו של ריומה שכולנו מכירים, במקום סיפורו של ריומה שמאוד דומה לו.
שיראנו.
אני מת על קווי המתאר החדים שאיתם הבד של הלבוש שלו מצוייר, הם נראים כל-כך מסוגננים ומגניבים ומוסיפים המון ליופי של העיצוב שלו.
די.אר.
העיצוב שלו כן נאמן למקור של המנגה עם אלמנטים כמו האותיות שכתובות על פניו או תסרוקת השיער, אבל בגדול מדובר באדם שנראה אחרת לגמרי מהאחד שמופיע במנגה, ובכנות, הרבה יותר מותאם לעיצובים המגוחכים שאודה אימץ לעצמו לאורך השנים עם וואן פיס.
פלייר.
אין לי משהו להוסיף.
הדרקון.
האם העובדה שיש לו עיצוב דמות דו-מימדי אומרת שהוא יהיה מצוייר באנימציית דו-מימד לפחות חלק מהזמן???
אין לי מושג, אבל אני רוצה להאמין שכן. זה לא שיש לי משהו נגד CGI, אבל דרקונים דו-מימדיים הם אחד הדברים המרשימים באנימציה, אז אני יותר מאשמח לראות את זה נעשה במפלצות.

אגב, אם מישהו מכם תוהה במקרה, עיצובי הדמויות הנ"ל מגיעים מלא אחר מטאקאשי קוג'ימה (Takashi Kojima) – מי שהוא בקלות אחד האמנים האהובים ביותר על מעריצי וואן פיס, וידוע בכך שעשה את האנימציה לסצנות כמו הרד רוק הראשון של לופי בפרק 1015, או הסצנה של לופי קופץ לנגד הירח בפרק 1071 בעוד שנחשף לנו שמו האמיתי של פרי הגומי. כפי שציינתי, קוג'ימה הוא אחד האמנים הטובים והאהובים ביותר שעובדים על האנימה של וואן פיס, ובדרך-כלל משתתף בסדרה בהופעות אורח בפרקים גדולים, כך שלקבל עיצובי דמויות ממנו למפלצות זה דבר שמתעלה על כל דמיון.
בנוגע לשאר צוות ההפקה, שכן כבר קיבלנו מידע כל על הצוות הראשי:
במאי – כפי שכבר ידענו, סאנגהו פארק (Sunghoo Park), הבמאי הראשי של העונה הראשונה והסרט של ג'וג'וטסו קאיזן, ומנכ"ל הסטודיו E&H production (הסטודיו של מפלצות), הוא הבמאי שבראש הפקת האנימה של מפלצות. אגב, סתם לידע כללי, פארק הקים את הסטודיו לאחר שפרש מעבודתו עם סטודיו מאפה (MAPPA) בגלל תנאי עבודה מכפירים. בכנות, הוא לא במאי מדהים או יוצא דופן, אבל בכול הנוגע לאקשן הוא אד האמנים הטובים בתעשייה, כך שאני מאוד מתרגש לראות מה הוא יעשה עם האקשן במפלצות. פארק הוא גם אנימטור מדהים (לחצו לדוגמה של אנימציה שלו) ואמן סופר מהיר, אולי אפילו האדם עם היכולת לצייר הכי הרבה אנימציה ברמה גבוהה בכול התעשייה, מה שאומר שאנחנו לחלוטין יכולים לצפות לאנימציה מעולה ממנו באנימה הזאת.
במאי האיור (ראש מחלקת הרקעים) – פומינאו אקאי (Fuminao Akai), במאי האיור של Parasyte -the maxim- ו"רכב על הגל שלך" (Ride Your Wave).
מעצב הצבעים (מי שמתכנן איך הכול ייצבע) – ריוג'י נאגסאווה (Ryoji Nagasawa), מגדיר הצבעים של העונה הראשונה של התקפת הטיטאנים והפרק הרביעי של פינג פונג.
במאי הצילום (ראש מחלקת הקומפוזיציה) – ג'ומי לי (Jumi Lee), אמן VFX שעבד על הסרט "ילדת מזג האוויר" (Weathering With You), ועשה "קומפוזיציה בטכניקה מיוחדת" עבור הסרט האחרון של אוונגליון. אה, ולמי שלא יודעים מה המשמעות של קומפוזיציה, זהו השלב הסופי בהפקת אנימציה שבו כל האלמנטים השונים – אנימציית דו-מימד, איורי רקעים, אנימציית תלת-מימד, ועוד – משולבים יחד ליצירת התוצר הסופי שמוצג לנו. אמני קומפוזיציה גם לפעמים מוסיפים אפקטים דיגיטליים, החל מהרעדת התמונה ועד לדם דיגיטלי, ובכללי תפקידם הוא לדאוג שהכול יתחבר לכדי מוצר אסתטי וראוי לפרסום.
בגדול, האנימה של מפלצות נראית מאוד, מאוד מבטיחה ומלהיבה, ואני כבר ממש מצפה בקוצר רוח ליציאת הטריילר הראשון, ולאחר-מכן גם לפרק כולו בקרוב מאוד.
אוקיי… אז עברנו על סדרת אנימה של וואן פיס מנטפליקס, ועברנו על אנימה בת פרק אחד שתעבד על הוואן-שוט של ריומה מנטפליקס… זה חייב להיות הסוף לידיעות שקשורות לנטפליקס בפוסט הזה, נכון?

העונות הבאות, מידע מאחורי הקלעים, נתוני הצפייה, ריאיונות עם הצוות, ועוד – כל העדכונים על הלייב אקשן של וואן פיס:

וואו, אולי אני פשוט אשנה כבר את כותרת הפוסט ל"חדשות נטפליקס" וזהו.
טוב, אז כידוע לכולנו, סדרת הלייב אקשן של וואן פיס פורסמה לעולם כולו בנטפליקס בתאריך ה- 31/08, וכפי שאני מניח שרבים מכם יודעים, זכתה להצלחה ואהדה רבות. אבל עד כמה באמת הסדרה הצליחה?
ובכן…
בימים הראשונים שלאחר יציאתה, הסדרה שברה שיא עולמי של נטפליקס בכך שהייתה לסדרה הנצפית ביותר ב- 84 מדינות שונות באותו הזמן – יותר מוונסדיי ודברים מוזרים. מספר ימים בודדים לאחר-מכן, היא שוב שברה את השיא העולמי של עצמה, בכך שהגיעה למקום הראשון ב- 86 מדינות שונות יחדיו. בין המדינות האלה, אגב, הייתה גם ישראל.
בארבעה ימים בלבד מרגע יציאתה, הסדרה השיגה 18,500,000 צפיות ו- 140,100,000 שעות צפייה, והייתה לסדרה הנצפית ביותר בנטפליקס בכול רחבי העולם באותו השבוע.
בשבוע השני שלה בפלטפורמה, סדרת הלייב אקשן נשארה במקום הראשון עם 19,300,000 צפיות ו- 145,700,000 שעות צפייה – עלייה של כ- 800K צפיות משבוע הבכורה שלה.
גם בשבוע השלישי הלייב אקשן שמר על מקומו הראשון, עם 10,000,000 צפיות ו- 75,000,000 שעות צפייה.
בשבוע הרביעי הסדרה כבר ירדה למקום השלישי, עם 6,200,000 צפיות ו- 46,600,000 שעות צפייה.
בשבוע החמישי נצפתה ירידה נוספת בדירוג, והפעם הלייב אקשן הגיע למקום השישי, עם 3,800,000 צפיות ו- 28,400,000 שעות צפייה.
בשבוע השישי הסדרה המשיכה לרדת בצפיות אך עלתה בדירוג, והגיעה למקום הרביעי עם 2,500,000 צפיות ו- 18,800,000 שעות צפייה.
בשבוע השביעי הגיעה החזרה למקום השישי, הפעם עם 1,900,000 צפיות ו- 14,300,000 שעות צפייה.
בשבוע השמיני (והאחרון שיש לי נתונים עליו), הסדרה התאימה את עצמה לזמן שעבר מיציאתה וירדה למקום השמיני בדירוג הצפיות העולמי של נטפליקס, עם 1,400,000 צפיות ו- 10,900,000 שעות צפייה.
סכום נתוני הצפיות הכולל של הסדרה נכון ל- 23/10/2023, או במילים אחרות, 53 ימים לאחר יציאתה, עמד על 63,600,000 צפיות ו- 480,300,000 שעות צפייה.
על-פי Variety, גוף החדשות הגדול ביותר בארצות-הברית בענייני הוליווד, סדרת הלייב אקשן עברה את 1,300,000,000 דקות הצפייה לקראת סוף ספטמבר.
ההאשטאג OnePieceNetflix# נהיה כל-כך פופולרי שכשבוע וחצי בלבד לאחר יציאת הלייב אקשן, הוא כבר חופש למעלה מ- 4,000,000,000 פעמים בטיקטוק.
בזירה המוזיקלית נרשמה הצלחה לא פחות גדולה כאשר לאחר יציאת הסדרה הפסקול הנרחב שלה היה לשלישי הכי מואזן בעולם מכול סדרה או סרט.
הלייב אקשן אפילו הפך לסדרת הנטפליקס בעלת הדירוג הגבוה ביותר בכול Rotten Tomatoes, אחד מאתרי הביקורות הגדולים באינטרנט, עם ציון של 85% מהמבקרים המקצועיים, וחשוב מכך, 95% מהקהל.

הצלחה כזו מסחררת כמובן הובילה את נטפליקס להכריז על העונה השנייה בהקדם האפשרי, ומי טוב לכך מהאיש והאגדה, בורא העולם שעליו ההפקה ההוליוודית מבוססת – אייצ'ירו אודה בכבודו ובעצמו.
ב- 14/09, שבועיים בלבד לאחר יציאת הסדרה, נטפליקס פרסמו סרטון מיוחד של מסר גדול מאודה לכול מעריצי הסדרה – ותיקים וחדשים כאחד – ובו הוא הודה לכולם על שצפו בלייב אקשן, והכריז בחגיגיות על העונה השנייה! ההכרזה נעשתה בצורה ממש יפה ומרגשת, אז אני מזמין את כולכם לצפות בסרטון בעצמכם:

לצפייה בסרטון ההכרזה על העונה השנייה של הלייב אקשן

לאחר ההכרזה, סטיבן מאדה (Steven Maeda), אחד משני השואו-ראנרים של העונה הראשונה, פרסם תמונה שלו חוגג אותה בבר של מאקינו, שזה ממש מגניב ויפה בעיניי.
עוד באותו היום של ההכרזה, שעות בודדות לפני פרסומה, פורסם גם ריאיון עם מרטי אדלסטיין (Marty Adelstein) ובקי קלמנטס (Becky Clements), צמד מפיקים מטעם Tomorrow Studios (הסטודיו שהפיק את הלייב אקשן) אשר עבדו על הסדרה, ובו הם שיתפו בפרטים מאוד מעניינים על עתידה:
דדליין (Deadline, גוף החדשות שריאיין אותם): נטפליקס ידועים בניתוח קפדני של נתוני הצפייה ולעיתים רחוקות מאוד מאשרים המשך במהירות, אבל אני מניח שיש לכם תקוות לעונה שנייה?
אדלסטייןאנחנו מקווים ל- 12 עונות, יש כל-כך הרבה תוכן.
קלמנטס: יש כבר למעלה מ- 1080 צ'אפטרים במנגה… יש לנו תוכניות עם מאט אוונס (Matt Owens) [השואו-ראנר השני של הסדרה ומעריץ מושבע של המנגה] על איך שנבצע מספר עונות, ואני חושבת שאפילו אם נעשה 6 עונות, אנחנו כנראה נשתמש רק בחצי מהצ'אפטרים של המנגה. [זה מאוד משמעותי, כי זה אומר שהם לא שוקלים אפילו לדלג על סקייפיאה, נגיד]
דדליין: אבל אתם כבר חושבים על לפחות 6 עונות?
קלמנטסהו כן, בקלות. (צוחקת)
דדליין: ציינתם תוכניות שיש לכם עם מאט אוונס. מה תוכלו לספר עליהן ועל הכיוון של העונות הבאות?
קלמנטס: כל מה שאנחנו עושים הוא בשיתוף פעולה עם נטפליקס, שואיישה (Shueisha) [חברת ההפצה של המנגה], ואודה-סאן, הם שותפים לשיחות. בהחלט היו לנו שיחות יותר יסודיות על מה שנעשה בעונה השנייה אם נקבל את ההזדמנות לכך, ואז שיחות פחות נרחבות על לאן שנלך עם עונות 3-6.
לאלה מכם שאולי מעוניינים, אני מצרף פה קישור לריאיון המלא (באנגלית):

לקריאת הריאיון המלא עם אדלסטיין וקלמנטס

העדכון האחרון שיש לי בשבילכם הפעם על עתידה של סדרת הלייב אקשן מגיע מריאיון נוסף, והפעם עם מאט אוונס. בריאיון, שפורסם בתחילת אוקטובר ואפרט עליו יותר בהמשך, מאט הודיע רשמית כי העבודה על כתיבת העונה השנייה חזרה עם סיום שביתת התסריטאים הגדולה שהייתה בהוליווד. מאז לא שמענו כלום על התקדמות העבודה, אז כל שנותר לקוות הוא שהצוות חושב היטב על מה שעבד ומה שלא עבד בעונה הראשונה, מפיק לקחים בהתאם, ופועל בכול הכוח ליצירת ההמשך הטוב ביותר שניתן לעיבוד הלייב אקשן של הסדרה האהובה על כולנו 🙂 .

ולאחר שסיימנו לדבר על עתיד הלייב אקשן, הבא ניקח מבט לאחור… אל לפני שהסדרה אפילו עלתה לאוויר – אל מאחורי הקלעים של הפקתה. יש המון, המון תמונות שפורסמו, ורבות מהן חוזרות על עצמן ויהיו סתמיות לשיתוף פה, אז מה שאני אציג לכם הוא מקבץ של כל התכנים מאחורי הקלעים שבאמת מעניינים לצפייה ומוסיפים משהו, בעיניי. אבל אל תדאגו, זה עדיין יהיה מקבץ לא קצר בכלל:

מארק ג'ובסט (Marc Jobst), הבמאי של פרקים 1-2, יחד עם באגי, ו… עוד באגי. איך אני תמיד אומר? – אין דבר כזה יותר מדי באגי בחיים 😉 .
מיניאטורה של המספנה של קאיה. למי שלא יודעים, מיניאטורות יכולות לשמש לצילום שוטים מורכבים של מבנים – וזו הדרך, לדוגמה, שבה צולמו השוטים של ספינות החלל (אלה שבהם רואים אותן עפות, לא את האנשים בפנים) בפרקים 4-6 של סרטי מלחמת הכוכבים. אני יכול לדמיין, לדוגמה, שבמקום לבנות סט שלם של כל המספנה בשביל איזה שוט צילום מלמעלה שלה שאולי היה בסדרה (אני באמת לא זוכר אם היה), הם צילמו את המיניאטורה הזאת, ובנו סט צילומים פיזי בגודל מלא אך ורק לחלק שבו הגוינג מרי עמדה – שכן שם היה צורך לצלם את השחקנים.
מיניאטורה של הקרקס של באגי. במקרה הזה, למשל, אני בטוח שהמיניאטורה שימשה עבור הסצנה הקצרה שבה נאמי ברחה מתוך הקרקס וראינו אותו מבחוץ.
אגב, כעובדת טריוויה נחמדה, הקרקס עוצב עם הרעיון שהבד שמרכיב אותו יראה כאילו הוא תפור ממפרשי ספינות, שזה פרט ממש מגניב בעיניי.
הידיים הרבות שנדרשו על-מנת להבטיח שכובע הקש לא יפול באמצע צילום הפעלולים השונים.
ליצן בקופסה.
צילומי הקרב במדור 153 (בסיס המארינס בעיירת שלז).
חיבוק קבוצתי של פיראטי ארלונג, בל-מר, וגנזו.
כן, אני מניח שאפשר להתכחש לעובדה שהם רצחו אותה וכיסו את הפנים שלו בצלקות… בטח. התמונה הזאת נראית נורמלית לגמרי.
נאמי הילדה מכייפת עם קורובי וארלונג… נורמלי לגמרי, הם בכלל לא התעללו בה בצורה לא אנושית.
ריקה והלמפו.
כמובן שהוא לא דרך לה על האוכל והתבריין אליה למרות היותה ילדה קטנה, על מה אתם מדברים?
סצנת החבית.
עובדה נחמדה: בהתאם לדמותו, מאקניו (Mackenyu, השחקן של זורו, כמובן) נרדם בכול הזדמנות אפשרית בסט הצילומים.
פיראטי החתול השחור.
פיראטי ארלונג בבארטייה.
סאנג'י ובאגי (ללא האיפור).
אוסופ ונאמי בבארטייה.
מה אפשר להגיד, נראה שהיה ממש חם שם…
נזומי, גארפ, הלמפו, בוגארד (שקיבל בסדרה הזאת יותר זמן מסך ודיאלוג מכול האנימה והמנגה ביחד), וקובי.
לופי ונאמי פולשים למדור 153.
סטיבן מאדה עם הפסל של קפטן מורגן שהיה במשרד שלו בסדרה.
זורו הילד וקווינה.
אני עדיין לא מצליח להבין איך מחלקות האיפור וההלבשה הצליחו לקחת שחקן שנראה כל-כך כמו גרסה צעירה של מאקניו ולגרום לו להראות כל-כך לא כמו גרסה צעירה של זורו. אני אפילו לא יודע מה זה, אבל משהו במראה שלו לא עובד אפילו טיפה בשבילי. וזה במיוחד מפתיע במקרה הזה, שכן עבודת האיפור וההלבשה של הסדרה הזאת היא לא מהעולם הזה בטירוף הוויזואלי שהיא הצליחה ליצור (לצד מחלקת התפאורה, שעשתה עבודה אפילו יותר מדהימה).
לופי ונאמי עפים מהמשרד של קפטן מורגן.
לופי נגד ארלונג בבארטייה.
נאמי במקום קבורתה של בל-מר.
אם תשימו לב, על הקלאפר כתוב "PROJECT PANDA", או "פרויקט פנדה" בעברית. זאת משום שכך הפרויקט הזה כונה עבור כתיבת התסריט והצילומים, כמובן כרפרנס לדמותו האייקונית של פנדה־מן.
באגי. המון המון באגי. תהנו מיופיו הנעלה _\/_ .
זורו וסאנג'י נגד פיראטי ארלונג.
אוסופ נגד צ'ו.
הוכחה שיותר באגי = יותר טוב.
קפטן המארינס האדיר, מונקי די לופי.
הפעם הראשונה שבה אינייאקי גודוי (Iñaki Godoy) יצא מחדר ההלבשה והאיפור כשהוא נראה בדיוק כפי שנראה בתור לופי לאורך הסדרה.
המבנה הפנימי של מסעדת הים בארטייה.
המשרד של גארפ.
פורשים מפרשים על אוקיינוס של דשא!
תמונות מבדיקת המצלמות לפני תחילת הצילומים.
אביזרים שלא שומשו בסופו של דבר: הגלובוס של העולם של וואן פיס מהספרייה באוהרה, ודגלי הפיראטים של דופלמינגו, אייס, והיונקו וואיטבירד.
הבאר שזורו ומרי נזרקו אליה.
סגנון 3 החרבות של זורו.
אנשי צוותי הרקעים, האביזרים, ועיצוב הסטים – כולם בתוך פה הדג של מסעדת הים בארטייה.
עיצוב ממוחשב של ארלונג שנעשה על-מנת לתכנן כיצד הוא יראה בסדרה עצמה.
לופי וארלונג בעצם חברים?!
וזה לא הסקופ היחיד… מסתבר שלופי גם חבר טוב של באגי. הנה תיעוד של השניים משחקים בנינטנדו סוויטץ'!
קונספט ארט של כפר קוקויאשי.
קונספט ארט של חדר המפות של נאמי בארלונג פארק, גרסה ראשונית.
קונספט ארט של חדר המפות של נאמי בארלונג פארק, גרסה סופית.
קונספט ארט של הרד פורס, ספינת הפיראטים של פיראטי אדום השיער.
קונספט ארט של כפר פושה, הכפר בו לופי הכיר את שאנקס.
קונספט ארט של הבר של מאקינו.
קונספט ארט של חדר האוכל באחוזה של קאיה.
קונספט ארט של מרתף האלכוהול באחוזה של קאיה.
קונספט ארט של המספנה של קאיה.
קונספט ארט של הקרקס של באגי.
קונספט ארט של ספינת הפיראטים של באגי.
לצערי הרב, אנחנו לא זכינו לראות את הספינה הזאת בסדרה עצמה. מעניין מה הם תכננו להציג שכלל אותה, אבל בסוף נחתך מהתסריט כדי (אני מניח) לחסוך את הצורך לבנות עוד ספינה שלמה מעץ.
קונספט ארט של החדר הצדדי בקרקס של באגי בו זורו ונאמי נכלאו.
קונספט ארט של הנמל בעיירת שלז – חלק ראשון.
קונספט ארט של הנמל בעיירת שלז – חלק שני.
קונספט ארט של עיירת שלז.
קונספט ארט של כיכר ההוצאה להורג בעיירת שלז. X_X
גם זה רעיון שלא מצא את דרכו לסדרה בסופו של דבר. מעניין מה היה התכנון עם הכיכר הזאת… הניחוש הכי סביר שלי הוא שהם תכננו להראות את לופי וקובי רואים פיראטים מוצאים שם להורג, ורואים בעיירה את הפוסטר הענק של מורגן מהתמונה הקודמת – דברים שמבססים לנו את דמותו לקראת הקרב נגדו בהמשך הפרק. אני גם מניח שהדברים האלה נחתכו מטעמי זמן, שכן היה להם הרבה תוכן לדחוס לשמונה הפרקים של העונה הזאת.
קונספט ארט של הכניסה למסעדה הימית בארטייה.
קונספט ארט של המקדש בהרי כפר שימוטסוקי, הכפר בו זורו גדל.
זה רעיון מאוד מעניין, שכן הוא מזכיר לי קצת את טקס הלוויה של קווינה בפלאשבאק של זורו, אבל גם מאוד לא נראה כמוהו. האם כך תוכנן להראות המקום שבו נערכת הסצנה הזאת במקור? או שאולי הייתה סצנה כלשהי שנחתכה ונראית מאוד מסקרנת מהציור הזה? אין לי מושג. אשמח לדעת אם יש לכם רעיונות כלשהם לתשובה.
קונספט ארט של כיכר ההוצאה להורג של רוג'ר.
סרטון מאחורי הקלעים של סצנות האקשן ועבודת הפעלולים של הסדרה.
לצפייה בסרטון מאחורי הקלעים של סצנות האקשן
מיהוק תחת אש!
לצפייה במאחורי הקלעים של סצנת ההצגה של מיהוק
הקרב הימי של פיראטי אלבידה.
לצפייה במאחורי הקלעים של הקרב הימי של פיראטי אלבידה
חזרה לקראת צילומי הקרב בין לופי לקפטן קורו.
לצפייה בחזרה לקראת צילומי לופי נגד קורו
האימונים לקראת צילומי הקרב בין זורו הצעיר לקווינה.
לצפייה באימונים לקראת צילומי הקרב בין זורו לקווינה
הצצה לתוך אימוני הבעיטות היום-יומיים של טאז סקיילר (Taz Skylar) לביצוע הפעלולים הנדרשים ממנו בסצנות האקשן של סאנג'י.
לצפייה באימוני הבעיטות של טאז סקיילר
סרטון של צוות הכוריאוגרפיה מבצע את הקרב בין זורו למיהוק על-מנת לתכנן כיצד הוא יראה.
לצפייה בצוות הכוריאוגרפיה מבצע את זורו נגד מיהוק
סרטון של סצנה מתוך הפלאשבאק של סאנג'י.
לצפייה במאחורי הקלעים של העבר של סאנג'י
סרטון שמציג איך צולמו הסצנות שהיו צריכות להראות כאילו הדמויות נמצאות בסופה בים.
לצפייה בדרך שבה צולמו הסצנות עם סופות בים
סרטון מאחורי הקלעים של הסצנה האייקונית בה שאנקס מאבד את ידו.
לצפייה במאחורי הקלעים של שאנקס מאבד את ידו
סרטון שמציג את הדרך שבה נעשה האפקט הממוחשב של פרי השטן של באגי.
לצפייה בדרך שבה נעשה האפקט של פרי השטן של באגי
סרטון שמציג את עבודת האפקטים מאחורי הסצנה בה לופי הביס את ארלונג.
לצפייה בסרטון מאחורי הקלעים של תבוסתו של ארלונג
סרטון מיוחד של עבודת העריכה והאפקטים של Ingenuity Studios, סטודיו אשר ערך למעלה מ- 300 שוטים לאורך כל הסדרה.
לצפייה בעבודת העריכה והאפקטים של Ingenuity Studios
סרטון שמראה איך שחף החדשות בתחילת פרק 1 נעשה עם אפקטים ממוחשבים.
מאחורי הקלעים של שחף החדשות
סרטון של אנשי צוות התלבושות, האיפור, והאפקטים מסבירים איך הם יצרו את העולם של הסדרה.
לצפייה בסרטון על איך שנוצר העולם של וואן פיס בלייב אקשן
סרטון של אינייאקי גודוי ואמילי ראד (Emily Rudd) מנתחים את העבודה מאחורי צילומי סצנת הקרב במדור 153.
לצפייה באינייאקי ואמילי מנתחים את הקרב במדור 153
סרטון של טאז סקיילר מנתח את העבודה מאחורי צילומי הקרב של סאנג'י נגד קורובי בבארטייה.
לצפייה בטאז סקיילר מנתח את סאנג'י נגד קורובי בבארטייה
השחקנים של כובעי הקש מגיבים להקלטות של האודישנים שלהם מלפני 3 שנים.
לצפייה באודישנים של כובעי הקש
ולסיום, הסרטון האחרון שלי בשבילכם הוא מיוטיובר גדול בקהילה הבינלאומית של וואן פיס, RogersBase, אשר זכה לבקר בסט בזמן שצילומי הסדרה התנהלו, ותיעד המון דברים מגניבים מאחורי הקלעים של הפקתה.
לצפייה בביקור של RogersBase בסט הצילומים

ועכשיו כשסיימנו עם כל התמונות והסרטונים מאחורי הקלעים של הפקת הסדרה, אני חושב שהגיע הזמן לסיים סוף-סוף את הכותרת הזאת עם, כמו בפוסט הגדול על הלייב אקשן מלפני כמה חודשים, ריאיונות:

ריאיונות עם מארק ג'ובסט (Marc Jobst), הבמאי של פרקים 1-2.
ריאיון (1) עם מארק ג'ובסט

ריאיון (2) עם מארק ג'ובסט

ריאיון (3) עם מארק ג'ובסט

ריאיון (4) עם מארק ג'ובסט

ריאיון (5) עם מארק ג'ובסט

ריאיון (6) עם מארק ג'ובסט

ריאיון (7) עם מארק ג'ובסט

ריאיון עם ריצ'רד ברידג'לאנד (Richard Bridgland), מעצב ההפקה.
ריאיון עם ריצ'רד ברידג'לאנד

ריאיונות עם סוניה בלוסווה (Sonya Belousova) וג'ונה אוסטינלי (Giona Ostinelli), מלחיני הסדרה.
ריאיון (1) עם סוניה בלוסווה וג'ונה אוסטינלי

ריאיון (2) עם סוניה בלוסווה וג'ונה אוסטינלי

ריאיון (3) עם סוניה בלוסווה וג'ונה אוסטינלי

ריאיון (4) עם סוניה בלוסווה וג'ונה אוסטינלי

ריאיונות עם ניקול הירש ויטאקר (Nicole Hirsch Whitaker), ראש צוות הצילום של פרקים 1-2.
ריאיון (1) ניקול הירש ויטאקר

ריאיון (2) עם ניקול הירש ויטאקר

ריאיונות עם סטיבן מאדה (Steven Maeda), אחד משני השואו-ראנרים וחבר בצוות התסריטאים.
ריאיון עם סטיבן מאדה

שאלות ותשובות עם סטיבן מאדה

ריאיון עם דיאנה צ'יליירס (Diana Cilliers), מעצבת התלבושות של הסדרה.
ריאיון עם דיאנה צ'יליירס

ריאיונות עם מאט אוונס (Matt Owens), אחד משני השואו-ראנרים וחבר בצוות התסריטאים.
ריאיון עם מאט אוונס
בריאיון הזה מאט חשף על חזרת צוות התסריטאים לכתיבת התסריט של עונה 2, והיו בו עוד מספר נקודות מאוד מעניינות:
– ההצגה של מיהוק הייתה אחת הסצנות שהכי הלהיבו את אודה.
– ההצגה של סמוקר בסוף פרק 8 לא הייתה בסדרה במקור, והיא למעשה רעיון שמאט העלה ימים ספורים לפני תחילת שביתת התסריטאים בגלל שהוא הרגיש שחסר משהו בסיום העונה.
– סמוקר יהיה, לדבריו של מאט, "אויב מאוד חזק ומאוד משמעותי" בהמשך הסדרה.
– כפי שניתן היה לנחש, עדיין לא לוהק שחקן לתפקידו של סמוקר. מי שגילם אותו בסצנת הסיום של פרק 8 היה סתם שחקן אקראי בתלבושת מתאימה.
– הסצנה שהכי ריגשה את מאט בעונה הזאת היא זו של נאמי מבקשת מלופי עזרה בסוף פרק 7.
11 עובדות על הלייב אקשן עם מאט אוונס
עובדה מעניינת שבלטה לי מהריאיון הזה היא שטאז סקיילר הוא האדם שגרם לקרייג פיירבראס (Craig Fairbrass) לקבל את התפקיד של זף. זה ממש מגניב, ומראה עד כמה הקשר בין השניים מאחורי הקלעים הוא חזק – דבר שהוא כמובן נהדר ליצירת כימיה חזקה בין השחקנים בעודם מגלמים את סאנג'י וזף, שהקשר ביניהם הוא כזה של אבא ובן.

ריאיון עם סטיבן ג'ון וורד (Steven John Ward), השחקן של מיהוק.
ריאיון עם סטיבן ג'ון וורד

ריאיון עם אריק ליטמן (Eric Litman), עורך הסדרה.
ריאיון עם אריק ליטמן

ריאיון עם מקסימיליאן לי פייאזה (Maximilian Lee Piazza), השחקן של זורו הצעיר.
ריאיון עם מקסימיליאן לי פייאזה

האנימה של וואן פיס בשנת 2024 – מה צופן לנו העתיד באגהד:

טוב, אז לאחר שדיברנו על כל העיבודים החדשים של וואן פיס לאנימה חדשה, לאנימה של מפלצות, וללייב אקשן – הגיע הזמן לדבר על מה שמצפה לנו מהאנימה הישנה והנהדרת של טואי אנימציה (Toei Animation).
כפי שאני בטוח שרובכם כבר יודעים, האנימה תחזור לשידור פרקים רגילים בתאריך ה- 07/01/2024 עם פרק 1089, הפרק אשר רשמית יפתח את ארק אגהד. לכבוד המאורע, פורסמו טיזר ופוסטר ראשונים לארק. הטיזר גם תורגם לעברית על-ידי הצוות התותח שלנו, למי שפספסו:

לצפייה בטיזר של אגהד עם תרגום לעברית


גם הטיזר וגם הפוסטר מציגים את האסתטיקה החדשה של האנימה בארק הזה, ובעיניי, הם נראים מצוין. כפי שג'וג'וטסו קאיזן בדיוק הוכיחה עם עונתה השנייה, לעיצובי דמויות מופשטים וכמעט חסרי הצללות יש חן מיוחד שלפעמים עושה אותם אפילו יותר יפים מציורים מפורטים יותר, לפחות לדעתי. שלא לדבר על-כך שאם יש פחות פרטים שצריך לצייר בכול פריים, האנימטורים יכולים להתמקד יותר בציור תנועות מורכבות, מעניינות, ומלאות חיים – שזה תמיד טוב, ואני חושב שהרוב יסכימו איתי שאנימציה מרשימה עדיפה על איור מפורט.
פרט נוסף שניתן לראות הוא שקווי המתאר העבים שאפיינו את האנימה בשנים האחרונות נעלמו, וכעת יש קווי מתאר הרבה יותר דקים ורגילים. זאת, כמובן, משום שהקווים העבים האלה חיקו את הציורים היפניים המסורתיים, ובכך התאימו לאסתטיקה המיוחדת של וואנו, מדינה אשר מבוססת על יפן העתיקה. אה, וזו הערה אקראית בטירוף, אבל אם כבר מדברים על קווי מתאר – לענן בפוסטר אין כאלה בכלל, ואני חושב שזה עושה אותו כל-כך הרבה יותר יפה.
בפרק 1089 אנחנו גם נעבור לפתיח וסגיר חדשים לכבוד הארק החדש, ובואו נגיד שהאמנים מאחורי השירים האלה מוכרים לנו מאוד…
הפתיח ה- 26 של האנימה, אשר יקרא "אנחנו!", או "Us!" באנגלית, הוא מאת הירושי קיטאדאני (Hiroshi Kitadani), האדם שכתב וביצע את הפתיחים הראשון וה- 22, הראשון של וואנו, של האנימה.
הסגיר ה- 20 של האנימה, אשר יקרא "זריחה יקרה", או "Dear Sunrise" באנגלית, הוא מאת מאקי אוצוקי (Maki Otsuki), מי שכתבה וביצעה הסגירים הראשון והשני של האנימה.
וואו, אני לא יודע איך לתאר עד כמה ההכרזה הזאת היא מרגשת… הצפייה בפרק 1089 עומדת להיפתח ולהיסגר עם הרבה נוסטלגיה, זה בטוח.
הידיעה האחרונה שלי בשבילכם בנוגע לאגהד היא העיצובים והקאסט של 7 דמויות חדשות שאנחנו נכיר בקרוב באנימה. כמובן שמדובר בספויילרים, אז תחליטו אתם אם לפתוח את תיבת הספויילר ולקרוא:

ספויילר די גדול לתחילת אגהד

אז כפי שציינתי, קיבלנו את עיצובי הדמויות של 7 דמויות חדשות, הלוא הן כל שבעה הווגהפאנקים:
על עיצובי הדמויות אין לי כל-כך מה לפרט. הם מופשטים כמו אלה של כובעי הקש, הם צבעוניים כמו כל עיצוב של אודה כיום, והם נראים אחלה. מה שכן יש לי לפרט לגביו הוא, כמובן, הקאסט של השבעה האלה:
וגהפאנק (הגוף הראשי) – יוהיי טאדאנו (Yohei Tadano), המדבב של דופנשמירץ מפיניאס ופרב וריק מריק ומורטי בדיבוב היפני של 2 הסדרות האלה. לא יכולתי לחשוב על ליהוק טוב יותר, זה בטוח.
שאקה – שוהיי סאקאגוצ'י (Shuhei Sakaguchi), מדבב שלא זיהיתי תפקידים קודמים שלו. יהיה מעניין לראות איך הוא בתפקיד.
לילית – איה היראנו (Aya Hirano), המדבבת של מיסה מיסה ממחברת המוות ולוסי מפיירי טייל. גם שומעים אותה בסוף הטיזר של הארק, והליהוק שלה נשמע מצוין.
אדיסון – ריוקו שיראישי (Ryoko Shiraishi), המדבבת של צ'וצ'ו מבורוטו… מעניין. אני באמת לא בטוח מה דעתי על זה, יהיה מסקרן לשמוע אותו באנימה ללא ספק.
פיתגורס – טוקויושי קאוואשימה (Tokuyoshi Kawashima), המדבב של ביימקס משישה גיבורים בדיבוב היפני של הסרט ה(אם יורשה לי לציין) נהדר הזה. נשמע כמו ליהוק מתאים, אהבתי.
אטלס – קאדה הונדו (Kaeda Hondo), המדבבת של אנה מטקאט אופ דסטיני, סדרת אנימה מלפני כמה שנים. ליהוק מעניין, לי הוא נשמע טוב.
יורק – מוצומי טאמארה (Mutsumi Tamara), שם שלא מוכר לי. לא יודע לגביכם, אבל אני חושב שזה היה ממש מצחיק אם יורק הייתה מקבלת את המדבבת של צ'וצ'ו.

[collapse]

אז זה כל מה שיש לי לספר לכם על אגהד באנימה ומה שאנחנו יכולים לצפות לו. בגדול, הארק נראה מאוד מבטיח וטוב ממה שהוצג לנו עד כה (ומכול מיני פיסות מידע קטנות שמרמזות על דברים שאולי קורים מאחורי הקלעים, אבל לא אכנס אליהן פה כי אלה עדיין רק השערות), ובשילוב עם התוכן המדהים של הארק הזה שלא יצא לי לראות קורא מנגה אחד טוען שהוא לא טוב, אני מאמין שמצפה לנו עוד שנה מוצלחת מאוד באנימה, גם אם לא ברמה של השנה (רמה שאני בספק שנגיע אליה, כי סוף וואנו היה אירוע מיוחד בתעשייה כולה).
אוקיי, אז דיברנו על כל העיבודים של וואן פיס, מהישנים ועד לחדשים, אבל משהו חסר לי… אולי הגיע הזמן שנזכיר גם את המקור – את המנגה?

המנגה של וואן פיס בשנת 2024 – מה אודה מתכנן לנו השנה:

כפי שכבר צוין בפוסט, לאחרונה נערך ביפן ג'אמפ פסטה, וממנו גם הגיעו כמה מהידיעות הגדולות שכתבתי עליהן פה. ובכן, כמו בכול שנה, גם הפעם קיבלנו בג'אמפ פסטה מסר חדש מאודה בכבודו ובעצמו, ובו הוא כתב על מה שמצפה לנו בסדרה ב- 2024:
"כל האורחים בג׳אמפ פסטה, אתם נהנים? כאן העוזר של מנהל הלהקה אטאראשי גאקו [להקת בנות יפנית]! סתם, זה אני, אייצ׳ירו אודה.
"קרו יותר מדי דברים ב־2023, השנה עברה מבלי שהרגשנו. ההדרן של הסרט ׳רד׳ יצא ביפן, אז תודה רבה לכולכם על-כך! בחצי מהשנה החולפת הקדשתי הרבה מרץ בסדרת הלייב אקשן. אפילו טסתי ללוס אנג'לס. למרות כל העומס שיש עליי, צפיתי בבכורה בדריכות! היא אפילו הגיעה לראש רשימת המובילים של נטפליקס במשך שלושה שבועות ברצף, היא תפסה ובגדול! נהדר!!! מאחורי ההצלחה הזאת עומדים המון קשיים וקרבות, אז גם אני הוקלתי לראות אותה.
"העובדה שעיבוד למנגה יפנית יכול לזכות בפרס האמי או בפרסי האקדמיה יום אחד! זה יהיה כמו חלום בשבילי.
"אני מרגיש שזה יכול לקרות הודות לצוות ההפקה מכול רחבי העולם וכולם בקאסט, כולל אינייאקי־קון וג'ייקוב־קון שהגיעו היום לג'אמפ פסטה [הם השתתפו בבמה של וואן פיס באירוע בהופעת הפתעה למעריצים], אשר כולם אוהבים וואן פיס מכול ליבם. אז, בציפייה שחמשתם יוכלו להיות כוכבי הוליווד, בואו נעשה את המיטב בעונה 2!
"ועכשיו, הסצנה האחרונה והמרגשת של מדינת וואנו עובדה לאנימה, ואנחנו בדרכנו לאגהד! הפרקים של האנימה משודרים גם בערוץ היוטיוב שלנו ביפנית, כולם מוזמנים לצפות. [הוא מדבר על לייב מיוחד לשידור האנימה באופן רציף 24/7 למשך שנה. הלייב חסום לצפייה מחוץ ליפן, כך שהוא לא רלוונטי לנו] בשנה הבאה, האנימה תחגוג 25 שנים! יש לנו פרויקט ענק לכבוד המאורע הזה, יהיה כיף!!! [אני מניח שמדובר על החידוש של האנימה, אבל אולי יש עוד משהו, לכו תדעו]
"כמובן, אמשיך לעבוד בכל הכוח גם על המנגה, אבל בשנה החולפת דמויות רבות חוו הרבה אירועים שונים. בהחלט עולם מפחיד! אם צוות כובע הקש ייצאו בשלום מאגהד… הם אמורים להפליג לאי ההוא. שקלתי גם לא לקחת אותם בדרך הזאת, אבל אני עלול לא להצליח לעצור את לופי. אם זה יקרה בסוף, אז יהיה קרב על הדבר ההוא. ובסופו של דבר, זה סוף־סוף יקרה. הקרב בין הדמות הזו לדמות ההיא עלול לגרום לתוצאות לא צפויות!!!
"קדימה! לשנה הבאה, שתביא איתה את חגיגות 25 השנים לאנימה של וואן פיס! להתראות בשנה הבאה!"
אייצ'ירו אודה, ג'אמפ פסטה 2024. (הכנסים מכונים על-שם השנה הבאה מזו שבה הם נערכים, שכן מתפרסמות בהם מלא הכרזות על השנה הבאה)
טוב, אז הרמז של אודה השנה בנוגע לעתיד המנגה הוא ללא ספק הרבה יותר כללי מבדרך-כלל (המסר לפני שנה אמר שמישהו עלול למות, לדוגמה). מהסיבה הזאת, אני פחות אנסה לנחש בגלל הקושי שבכך, אבל אין ספק שמצפה לנו עוד שנה מעניינת מאוד גם במנגה – אשר גם ככול הנראה תביא אותנו לסיומו של ארק אגהד!

ווליום 107 – הווליום החדש של המנגה:

הווליום ה- 107 של המנגה יצא ביפן בתאריך ה- 02/11/2023, וכיסה את צ'אפטרים 1077-1088 (12 צ'אפטרים, 2 יותר מהרגיל) ליצירת ספר באורך 232 עמודים. כמובן שיש לנו את כריכת הווליום, שהפעם לא עפתי עליה באופן אישי כי היא מרגישה פשוט כמו ערבוב של כל הדמויות שהופיעו בצ'אפטרים האלה ללא מבנה יצירתי או מגניב לציור, אבל היי, זה עדיין ציור צבוע מאודה, אז נחמד לראות אותו.

להצגת כריכת ווליום 107 - ספויילרים גדולים מהמנגה

[collapse]

למי שלא יודעים, בתחילת כל ווליום יש מסר קצר מהמנגקה, במקרה הזה אודה, המלווה בציור קטן מאוד. שניהם הפעם מעניינים ונחמדים, מה שהוביל לפרסומם באינטרנט – ולכך שאני יכולתי להשיג אותם בשביל כולנו 🙂 . אז יאללה, למסר:
"לאחרונה, הלייב אקשן של וואן פיס סוף-סוף יצא, ואני מאושר לראות תגובות מאנשים מכול רחבי העולם שאהבו אותו.
"סתם כמחשבה אקראית, אבל אם השחקן של לופי, אינייאקי, והשחקנים האחרים יהפכו כולם לכוכבים הוליוודיים גדולים, אז המשמעות של זה תהיה שאני אהיה חבר של כוכבים הוליוודיים גדולים.
"וואו, נכון שזה אדיר?!
"כל השחקנים, בבקשה את תשכחו ממני, אוקיי? (חחח)
"ועכשיו, אני אמשיך כהרגלי לצייר בחדר שלי!"
– אייצ'ירו אודה, וואן פיס ווליום 107.
ועכשיו, לציור… הציור של הפעם מאוד חשוב, שכן אודה חשף בו כיצד צ'ופר יראה בעונה השנייה של הלייב אקשן!

(לא באמת. הוא צוחק. תרגעו.)

ובנימה זו, הגיע הזמן לעבור לכותרת האהובה –

ידיעות קטנות ונחמדות שאני דוחס פה יחד כי אין לי הרבה מה לכתוב עליהן:

  • לדבריו של השחקן של דרגון, הייתה סצנה שלו שצולמה עבור סדרת הלייב אקשן ונחתכה מגרסתה הסופית. מעניין אם פשוט החליטו שהם לא מוצאים מקום טוב להכניס אותה, או שאולי התגובות הפחות חיוביות לליהוק הובילו אותם לשקול חיפוש של מחליף… נגלה בעונה 2, אני מניח.
  • מאט אוונס חשף כי הדמות האהובה עליו אישית בלייב אקשן היא מיהוק, דבר שאני לגמרי יכול להבין. בשבילי הביצוע שלו על-ידי סטיבן ג'ון וורד היה מושלם למעט שורת דיאלוג אחת שלו שלא אהבתי את הביצוע שלה, והוא לחלוטין אחד האנשים שגנבו את ההצגה כשהם הופיעו על המסך, למרות שאני כן אוהב את באגי אפילו יותר ממנו.
  • לאחר יציאת הלייב אקשן, מאקניו הפך לשחקן העשרים הכי פופולרי בכול האתר IMDb, אחד האתרים הגדולים באינטרנט בכול הנוגע לסרטים וסדרות טלוויזיה.
  • סט הלחנים הבא של האנימה יפורסם בתאריך ה- 26/01/2024 תחת השם "גיר 5". פורסם פרומו לסט:

לצפייה בפרומו לסט הלחנים הבא של האנימה

  • על-מנת להתכונן לתפקידו כסאנג'י בלייב אקשן ולהבטיח שהוא יהיה מסוגל לבצע את כל הפעלולים שלו בעצמו (מה שהוא אשכרה עשה בסופו של דבר, ואין מילים שיתארו עד כמה זה יוצא דופן במצב המודרני של הוליווד), טאז סקיילר התאמן 8 שעות ביום, בכול יום, למשך 8 חודשים רצופים, והוא והצוות שאימן אותו אפילו פיתחו טכניקת בעיטה חדשה שלא לקוחה מאף אומנות לחימה.
    למעשה, לטאז אפילו יש חגורה שחורה (אני לא בטוח במה) שנחתמה על-ידי אודה.
  • בשנת 2018, אודה תרם אוטובוס בית-ספר לקומאמוטו (המקום בו הוא גר) לאחר שסבלו מרעידת אדמה.
    לא אשקר, הייתי הולך ללמוד שם רק בשביל לנסוע באוטובוס כזה.
  • העיצוב הרשמי של פרי ההולו-הולו, פרי השטן של פרונה, פורסם במגזין וואן פיס ווליום 17.
  • העיצוב הרשמי של פרי הרעם-רעם, פרי השטן של אנל, פורסם במגזין וואן פיס ווליום 17.
  • מספטמבר 2022 לאוגוסט 2023, וואן פיס הייתה המנגה הנמכרת ביותר בצרפת. מכירותיה של וואן פיס באותו פרק הזמן אפילו הכפילו את אלה של נארוטו – אשר הגיעה למקום השני.
  • בשיחה הראשונה בין מאט אוונס לאודה, מאט העלה בפניו את הרעיון של להציג את זורו לראשונה בלייב אקשן בסצנת קרב שתמחיש לנו את היכולות שלו. הוא חשב מייד על מר. 7, אותו אנחנו יודעים שזורו הרג בקרב לאחר שסירב להזמנת הראשון להצטרף לבארוק וורקס (כפי שבאמת הוצג בפרק 1 של הלייב אקשן). לאחר שהדבר נאמר לו, אודה פנה אל העורך שלו ושאל "אני אמרתי את זה?".
    למחרת, אודה העניק למאט את הציור הנ"ל של עיצוב הדמות של מר. 7, אותו הוא יצר במיוחד עבור הלייב אקשן.

    בתור מעריץ העל שהוא, אני רק יכול לדמיין עד כמה מאט בטח הרגיש מבורך כשזה קרה… אני יודע שככה אני הייתי מרגיש, בתור מעריץ אובססיבי במיוחד בעצמי.
  • השנה, וואן פיס הצטרפה לרשימה מאוד קצרה של אנימות שדמויותיהן זכו להשתתף במצעד חג ההודיה בניו יורק – עם השתתפותו של בלון ענק של לופי.

    ללופי לא היה הרבה מזל באירוע עצמו, שכן החלק של הבלון של הכובע שלו חורר על-ידי עץ ואיבד את כל האוויר שבו (מה שיצר תמונות די מצחיקות וחמודות, אני חייב להודות), אבל אין ספק שהגעתו של מלך הפיראטים בהתהוות למצעד הזה היא הישג ענק נוסף המעיד על פופולריותה האדירה והרק גוברת של הסדרה בכול רחבי העולם.
  • בבניית הטון והקרבות של הסדרה, מארק ג'ובסט מעיד כי צוות הלייב אקשן שאב השראה מקומיקאים מפורסמים כמו צ'רלי צ'פלין.
    פורסמה פרסומת מיוחדת לכבוד חגיגות ה- 25 לאנימה, אשר מציגה את הדומיננטיות של וואן פיס במדיומים שונים – מנגה, פסלים, קלפים, משחקים, קולנוע, וכמובן, גם האנימה עצמה. הפרסומת מאוד נחמדה ושווה צפייה, לדעתי.
    *שימו לב – היא כוללת ספויילרים מהמנגה.

לצפייה בפרסומת (כוללת ספויילרים מהמנגה)

  • פורסם ריאיון חדש עם מאיומי טנאקה (Mayumi Tanaka, המדבבת של לופי) וקאזויה נאקאי (Kazuya Nakai, המדבב של זורו) במגזין ביפן, ויש בו כמה נקודות מעניינות:
    – השורה האהובה על טנאקה באנימה היא "האם זה בסדר שנולדתי?", השאלה שאייס שאל את גארפ בילדותו.
    – השורה האהובה על נאקאי באנימה היא "כלום לא קרה", שורה שהיא כל-כך אייקונית שאני לא עומד להסביר מאיפה היא.
    – טנאקה אמרה כי "לופי לפעמים מאוד מגניב, אבל זורו תמיד מגניב. נאקאי תקיף ורגוע כשהוא מקליט מול המיקרופון, אבל כשההקלטות נגמרות הוא נהיה אדם ידידותי."
    – נאקאי אמר כי "בימיה המוקדמים של האנימה של וואן פיס, מצאתי את עצמי מדוכדך פעמים רבות לאחר הצפייה בשידורה כי אני הייתי היחיד שלא היה שחקן טוב בהשוואה למדבבים המדהימים האחרים של כובעי הקש."
  • פורסם ריאיון עם קאיצ'י איצ'יקאווה (Keiichi Ichikawa), אחד משלושה במאיי האנימציה הראשיים של האנימה:

לקריאת הריאיון עם קאיצ'י איצ'יקאווה

  • עמוד הטוויטר הרשמי של המנגה של וואן פיס עבר את 2,000,000 העוקבים! לכבוד המאורע, אודה צייר שני רקעים לטלפון:
  • ווליום 105 של המנגה הוא הווליום הנמכר ביותר של שנת 2023 ביפן, עם 1,912,008 עותקים שנמכרו בשנת הכספים של 2023. (למי שלא יודע, שנת הכספים נמדדת מדצמבר לנובמבר, ולא מינואר לדצמבר)
  • על-פי DiscussingFilms, וואן פיס היא סדרת הטלוויזיה הרביעית הכי מחופשת בגוגל בשנת 2023 ברחבי העולם כולו.
  • גאלי (Galy), להקת רוק שחבריה ידועים כחברים של אודה, מציינת 30 שנים להקמתה עם לוגו מצוייר חדש מהמנגקה האגדי בכבודו ובעצמו:
  • תמונה מההקלטות של פרק 2 של האנימה מלפני 24 שנים.
    מימין לשמאל: אקמי אוקאמורה (Akemi Okamura, המדבבת של נאמי), מאיומי טנאקה, וקאזויה נאקאי.

ובנימה זו, הגיע הזמן לעבור לכותרת האחרונה שלנו להיום, הלוא היא

פינת הציורים של חדשות וואן פיס:

גם הפעם יש לנו ימי הולדת של דמויות, ציורים חודשיים, ועוד – אז בואו ניכנס אליהם כבר ונעבור על כל האומנות היפה הזאת!

ציור של אריזת סט הבלו-ריי ה- 46 של האנימה.
מאיירת: מידורי מאטסודה/ Midori Matsuda (משוער).
מאטסודה היא מעצבת הדמויות של פרק הספיישל של איסט בלו, ומעצבת הדמויות ואחת משלושה במאיי האנימציה הראשיים של האנימה החל מתחילת ארק וואנו.
ציור של אריזת סט הבלו-ריי ה- 47 של האנימה.
מאיירת: מידורי מאטסודה/ Midori Matsuda (משוער).
רמת הפירוט של כל הסריטות על הגוף והבגדים של לואו מאוד מרשימה, והיא באמת מוסיפה הרבה לציור הזה. הוא נראה מצוין.
ציור של אריזת סט הבלו-ריי ה- 48 של האנימה.
מאיירת: מידורי מאטסודה/ Midori Matsuda (משוער).
ציור של אריזת סט הבלו-ריי ה- 49 של האנימה.
מאיירת: מידורי מאטסודה/ Midori Matsuda (משוער).
חייב להודות שאני לא מת על האחד הזה. משהו בפרספקטיבה מרגיש לי לא נכון וחסר עומק תלת-מימדי.
הציור החודשי של האנימה לחודש אוגוסט 2023.
מאייר: אמן לא ידוע.
לופי מופיע פה בשמונה נקודות שונות, אז שווה לעבור קצת על הציור המדהים הזה.
הציור המדהים של האנימה לחודש ספטמבר 2023.
מאייר: שו סוגיטה/ Shū Sugita.
עובדת טריוויה קטנה: הציור הזה הוא הדבר האחרון שסוגיטה צייר עבור האנימה של וואן פיס לפני הצטרפותו לסטודיו וויט כשכיר במשרה מלאה… עכשיו נותר לחכות ולראות אם הוא באמת יעבוד על הוואן פיס כמו שאני כל-כך מקווה שיקרה.
הציור החודשי של האנימה לחודש אוקטובר 2023.
מאיירת: מידורי מאטסודה/ Midori Matsuda (משוער).
הציור הזה, למשל, הוא דוגמה לציור עם עבודת פרספקטיבה מדהימה. תחושת התלת-מימדיות שנוצרת פה מכך שהחלקים שקרובים יותר ל"מצלמה" גדולים בהרבה מאלה שרחוקים ממנה היא מטורפת.
הציור החודשי של האנימה לחודש נובמבר 2023.
מאיירת: הירומי אישיגאמי/ Hiromi Ishigami.
אישיגאמי היא אנימטורית ותיקה בצוות שאחראית, בין היתר, לקטע הזה מסוף פרק 1062. הציור ממש יפה, לא שזה מפתיע כשמדובר באיור שלה.
הציור החודשי של האנימה לחודש דצמבר 2023.
מאייר: קאיצ'י איצ'יקאווה/ Keiichi Ichikawa.
ציור יום ההולדת של האחות של מלך הפיראטים העתידי, והדיווה האהובה בעולם, אוטה!
תאריך לידה: 01/10.
מאיירת: אקיקו סוגיזונו/ Akiko Sugizono.
סוגיזונו היא אנימטורית שפת גוף מדהימה מצוות הסדרה שידועה בסגנון יותר מופשט של איור. זאת דוגמה לאנימציה שלה.
ציור יום ההולדת של הפיראט המנתח ובן הברית לשעבר של כובעי הקש, לואו!
תאריך לידה: 06/10.
מאייר: אמן לא ידוע.
ציור יום ההולדת הראשון של קוזוקי אודן שאינו קוזוקי אודן, יאמאטו!
תאריך לידה: 03/11.
מאייר: סוטה שיגצוגו/ Sota Shigetsugu, הידוע יותר בתור הונה-הונה/ HoneHone.
הונה-הונה הוא אחד מכישרונות-העל הצעירים והבולטים ביותר בתעשייה כיום, אבל סתם בתור דוגמה אחת לאנימציה המדהימה שלו, נלך על הסצנה המטורפת הזאת מסוף פרק 1001.
ציור יום ההולדת השני של יאמאטו!
מאיירת: אינו/ Inu, אנימטורית שחברה בצוות של וואן פיס.
ציור יום ההולדת הראשון של הסייף הטוב ביותר בעולם בהתהוות, זורו!
תאריך לידה: 11/11.
מאיירת: מידורי מאטסודה/ Midori Matsuda (משוער).
ציור יום ההולדת השני של זורו!
מאייר: קנטה נאקאדה/ Kenta Nakada.
נאקאדה הוא האנימטור מאחורי הקטע הנחמד הזה מפרק 1038.
ציור יום ההולדת של הזכר האחרון לגזע המלאכים בשחור – לונאריה, הלוא הוא קינג!
תאריך לידה: 01/12.
מאייר: קאצומי אישיזוקה/ Katsumi Ishizuka).
על אישיזוקה כבר חפרתי יותר ממספיק בפוסט הניתוח שלי לפרק 1062, ולכן לא אחזור על עצמי כאן. אם אתם מעוניינים ברקע לגביו, מוזמנים להעיף מבט בפוסט ההוא.
ציור יום ההולדת של אוהב צמר הגפן המתוק והרופא האדיר של צוות פיראטי כובע הקש, צ'ופר!
תאריך לידה: 24/12.
מאייר: סוטה יאמאזאקי/ Sōta Yamazaki.
יאמאזאקי הוא אחד המאיירים הטובים בתעשייה כיום, ואדם שבמיוחד תפס את תשומת הלב שלי עם עבודתו הלא אנושית (מבחינת כמות ואיכות) על ג'וג'וטסו קאיזן בתור אחד מבמאיי האנימציה הראשיים של עונה 2. זאת דוגמה לאיור שלו מאותה הסדרה, ואני חושב שהיא מסבירה בעצמה למה הוא הפך לבמאי האנימציה האהוב עליי כיום ביפן, ולמה הציור הזה של צ'ופר הוא כל-כך יפה.
ציור של אודה לכבוד חגיגות ה- 40 למנגה של Fist of the North Star, או "אגרוף הכוכב הצפוני" בעברית.
בטקסט היפני כתוב "אגרוף חגיגות 40 שנה!".
ציור של אודה לכבוד חגיגות ה- 11 להקמת חנות כובע הקש (Mugiwara Store), שהיא חנות הוואן פיס הרשמית הראשונה ביפן.
ציור של אודה לכבוד סבב הקרנות ההדרן של הסרט רד ביפן.
הציור של אודה לכבוד ג'אמפ פסטה 2024.
ציור של אודה לכבוד חגיגות ה- 30 לאתר הרשמי Jump Books, או "ספרי ג'אמפ" בעברית.
וואן פיס איטרנל לוג, סדרת הבלו-ריי המיוחדת שבה כל האנימה נמכרת מחדש באריזות אספנות מיוחדות, הגיעה לפישמן איילנד – והנה איור האריזה של הסט.
סטוריבורד: מגומי אישיטאני/ Megumi Ishitani.
מאייר: מאסאמי מורי/ Masami Mori, הידוע יותר בתור סוטי/ Soty.
רקע: נאגיסה/ Nagisa.
צביעה: מיסה נישימורה/ Misa Nishimura.
קומפוזיציה: טומויוקי אישייאמה/ Tomoyuki Ishiyama.
אישיטאני פיקחה על כל העבודה על האיור בתפקיד "במאית" (במירכאות כי מדובר בציור אחד עומד, כך שאין פה באמת מה לביים) ולדבריה, זו הפעם הראשונה שבה היא עובדת על איורים כאלה. ממנה גם הגיעו הקרדיטים המלאים.
וויזואלית הציור הזה נראה מדהים, אבל זה כמובן לא צריך להפתיע אף-אחד בהתחשב בכך שהשילוב של אישיטאני וסוטי כבר יצר המון יצירות מופת אומנותיות בעבר, בהן גם הסצנה של לופי ורוג'ר מכריזים את החלום שלהם יחד בפרק 1015.

ובזאת, הגענו לסיומו של עוד פוסט חדשות. בפוסט של היום זכיתי לדווח לכם על הידיעות הגדולות והמרעישות ביותר שהתפרסמו על הסדרה מאז שהתחלתי לסקר את כל העדכונים לגביה, ואם זה סימן לבאות, אז אנחנו בהחלט יכולים לצפות להרבה מאוד תוכן נהדר של וואן פיס גם בשנה האזרחית הבאה.
עד אז, כמובן, אנחנו נתראה – כמו תמיד, בתגובות 🙂 .

Subscribe
התרע על
guest
18 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
אראגון
אראגון
5 חודשים לפני

כדאי להכיר, היה קיים צבא שודדי ים של יהודים דתיים: https://youtu.be/3Css-BuT7rA?si=NTsnEG1sfkL5TWOW

רודי
רודי
5 חודשים לפני

אין סטארק אתה פשוט אגדה תודה לך כול פעם על פוסט חדשות מושקע ומועלה בלעדיך לא היה דרך לי והרבה אנשים לשעת את כול הדברים האלה אז ממש מעריכים ותודה ענקית

ספוילר מהמנגה
לגבי מה שאודה אמר בשנה שעברה ששניים ילחמו ואחד ימות מתברר למפרע שזה היה שאנקס נגד קיד בתקווה שזה האחרון מת ולגבי מה שהוא אמר השנה אזלדעתי זה ברור מאד שאם לופי יגיע לאלבאף אז הוא ילחם בו על הרוד פונגליף או על הכובע שלו כדי שישאר אצלו ואחרי הקרב הזה יהיהלנו את הקרב של לופי נגד בלאבירד
ואני ממש מחכה היום לפרק ולפתיח והסגיר החדשים

רודי
רודי
5 חודשים לפני
בתגובה ל  Mugiwara no Tony D. Stark

אם אתה מתכוון למסר של שנה שעברה איזה עוד הסבר יש של אודה

רודי
רודי
5 חודשים לפני
בתגובה ל  Mugiwara no Tony D. Stark

ספוילר
אתה מאמת חושב שגראפ מת זה די ברור לכולם שדמות חשובה כמהו לא מתה לפחות לא בצורה הזו במיוחד שהוא הוקפא וראינו שגם סול שהוקפא לא מת אבל מי יודע

Kesk
Kesk
5 חודשים לפני

מרגש

נדיר
נדיר
5 חודשים לפני

נחמד הפוסט חדשות הזה 🙂

ניב
ניב
5 חודשים לפני

האם המדובבים ישתנו?
או שזה המדובבים המקוריים

T.D
נקאמה
T.D
5 חודשים לפני
בתגובה ל  Mugiwara no Tony D. Stark

כן אבל מאיומי טאנאקה לא יודעת אם היא תצליח לדבב את לופי עד סוף הסדרה, אז שהיא תדבב עכשיו בסדרה חדשה לגמרי?

Ruby .D. Eyal
Ruby .D. Eyal
5 חודשים לפני

מטורף!!!!

יובי
יובי
5 חודשים לפני

תודה רבה על כל המידע וההשקעה שלך בפוסט הזה
מצפה לכל מה שעומד להגיע באנימה, מנגה והלייב!!!

עוד פוסטים

Back to top button