פרק 1103 מתורגם לעברית! מזל טוב ללופי!
שלום חברים;
היום היה לנו חוסר קיצוני בחברי צוות לעבודה על הפרק, מה שהקשה מאוד על העמידה בהבטחה שלנו להוציא את הפרקים בימי ראשון. לכן, אני מזכיר שוב כי אנחנו מחפשים חברים חדשים לגייס לצוות נקאמה.
אם אתם מעוניינים לעזור בפרסום הפרקים והצ'אפטרים, אתם מוזמנים לקרוא את עמוד הדרושים (קישור בראש האתר), לבחור תפקיד שמתאים לכישורים שלכם, וליצור איתנו קשר בהתאם ככתוב באותו העמוד. אנחנו זקוקים במיוחד לעורכים לשוניים, מעצבי דפוס, מקרייקים ומקודדים.
כמו כן, היום אנחנו חוגגים את יום ההולדת של הדמות הראשית, האהובה והכי טובה בוואן פיס – מונקי די לופי! ואיזו דרך יותר טובה לחגוג לו מפרק חדש? תהנו מהפרק ומזל טוב ללופי שלנו!
ובחזרה למטרה שלשמה התכנסנו… קרדיטים ונשחרר אתכם לפרק!
קרדיטים:
תרגום, עריכה לשונית, מתקפות, עיצוב דפוס, קידוד והעלאה – שמעון.
תזמון – Crunchyroll.
וואן פיס פרק 1103 להורדה דרך מגה
וואן פיס פרק 1103 לצפייה והורדה דרך טלגרם
תודה רבה על הפרק!!!
מזל טוב לופי
אולי קצת אבדתי את הרצף אבל איפה זורו?
הפרק פותח המון עניינים חדשים לקראת הפרק הבא, פרק מושלם במיוחד לעכשיו
למה אין פרק 1104?
כי הוא עוד לא יצא ביפן.
נא לכתוב ספויילרים מהפרק בתיבת הספויילר.
וואי לא שמתי תודה, וסליחה אם מישהו גילה בגללי.
תשתדל לזכור להבא. 🙂
מסכים עם צ׳ופר, פרק לא משהו.
ההתחלה הייתה מטורפת עם סצנה יפהפייה מאת נמיאטה (Namiata, שזו עבודת הבכורה שלו בוואן פיס והעבודה השלישית בקריירה שלו באופן כללי, אגב). האנימציה – במיוחד של האפקטים – הייתה מדהימה, והקומפ הנהדרת חיזקה אתה עוד יותר. סצנת פתיחה באמת נהדרת לפרק.
לאחר-מכן… הפרק די צלע. הדיאלוג של כובעי הקש הרגיש פחות שהוא זורם כמו שיחה טבעית שלהם ויותר כאילו הם מקריאים שורות מתסריט – שזה הדבר אולי הכי גרוע שיכול לקרות לסצנת דיאלוג בסרט/ סדרה, והסצנה עם בוני אומנם נראתה מעולה וכללה הרבה אנימציה ואיור פצצה, אבל גם היא לא זרמה כל-כך טוב ולא העבירה את הרגשות שהמנגה הצליחה להעביר. בנוגע לשתי סצנות הסיום (אתם יודעים אילו) – הן היו סבבה, לא יותר ולא פחות.
כפי שכבר ציינתי, פרקי רגיעה כאלה הם חשובים לטובת קיומם של הפרקים הגדולים, אז אם כבר פרק חלש… שיהיה עם התוכן הזה, אני לא רואה עם זה בעיה – במיוחד כשהפרומו ל- 1104 מאוד מבטיח.
במאי: קאצומי טוקורו/ Katsumi Tokoro.
אמן הסטוריבורד: קאצומי טוקורו.
במאי האנימציה: קאזויה היסאדה/ Kazuya Hisada.
נוספו קישורים לדרייב
הפרק לא עובד בטלגרם זה הוריד לי את הפרק אבל זה לא מתנגן משהו מוזר
מוזר… צפיתי הרגע בפרק, עבד לי מעולה.
בכול מקרה, עכשיו יש גם דרייב. צפייה מהנה. 🙂
מתי יצא דרך דרייב?
וואה, קאקו מוכשר רצח בברייקדאנס, הפתיע אותי האח התאום של אוסופ הזה.
אחלה פרק! 8.2/10. היו כמה קטעים שנורא אהבתי. קודם כול, סצנת הפתיחה נדירה בעיניי. אנימציה ושימוש נהדר בצבעים בקטעי אנימציה מסוימים (בעיקר עם זורו). זה לא מפתיע אותי כי סגנון הציור של הארק הזה כנראה הכי טוב של וואן פיס עד כה, יותר מוואנו (לדעתי). אז הגיוני שהתלהבתי מהצבעים ומסגנון ציור שנראה חלק יותר.
שלא תטעו, זה לא אומר שכל הפרק הזה היה עם אנימציה טובה, אלא שקטעים מסוימים בוצעו טוב. הקטע בדקה 6:15 עד דקה 6:24, לדוגמה, בוצע פחות טוב. למרות שעפתי על הסאונד שהשתמשו בו כשלילית' הטעינה את נשקה, שהיה כמה שניות לפני כן.
גם בקטע של בוני ו-ווגאפאנק היה אחלה קטעים מדי פעם ואחלה אנימציה, אבל היה די פאק בבימוי. הוא לא היה מוצלח במיוחד, שימוש צולע בסאונדטראקים ברוב הפעמים, חצי מההבעות לא אהבתי במיוחד, הוא נראה כמו פרק פחות מושקע מבחינה הפקתית והתוכן שהוא מעבד לא הספיק.
אבל זה לא שציפיתי משהו מטורף לפרק הזה, כי הוא לא אמור להיות מטורף. מבחינתי, שהאנימטורים והבמאים יתנו מנוחה עד שצ'אפטר 1076 מגיע, חוץ מצ'אפטר 1074 שבו מתרחש קרב (מי שמכיר, מכיר). החלום שלי שיהיה רצף פרקים מטורף באגהד של פרקים מעולים, עם דירוג של 9 ומעלה! האמת, מאמין שיש סיכוי שזה יקרה. אבל כנראה זה יקרה החל מצאפטרים 1080 ומעלה, או 1082 ומעלה, או 1085 ומעלה וייגמר עד שנגיע לתוכן פחות מעניין, ואז עוד הפעם רצף של פרקים מעולים. השינוי של הארק הולך להתחיל לדעתי מהצאפטרים שציינתי, עלייה משמעותית ברמה. האקשן, המתח ודרמה לא נגמרים החל מצאפטר 1080.
מזל טוב ללופי, הבחור ששימח את כולנו. מחר יום פחות משמח, תודה רבה על הפרק.
הפרומו של 1104 נראה די טוב, במיוחד הקטע הסופי. האמת? אני לא חושב שזה אוטה. הסגנון של אוטה הוא מאוד… איך אקרא לזה? פרוע. פה לא הרגשתי שזה הוא עד הסוף. מוזר שחשבתי כך בעיקר כי השיער של לוצ'י לא היה נראה בסגנון של אוטה?
יש לי 2 אופציות שעולים לי לראש:
שיניה אוהירהHoneHoneאיך בא לי לראות את שניהם יותר על המסך, אנימטורים מטורפים.
נ.ב, בדקה 13:36 יש עוד הפעם רפרנס לפנדה-מן. מתי הייתה הפעם האחרונה שאודה עשה את זה?
מסכים איתך, האסתטיקה של אגהד היא הכי טובה של האנימה עד כה. גרסה מינימליסטית יותר של וואנו, אשר מורידה על האלמנטים הבוהקים והצעקניים שחלק מהמעריצים פחות אהבו (אני הייתי סבבה איתם אבל אני גם סבבה בלעדיהם) ומספקת מעין נקודת אמצע מושלמת שמרצה את כל הצדדים; מה גם שבימוי האיור (כלומר, עבודת מחלקת הרקעים) של אגהד הוא הטוב ביותר שהיה לנו בקלות.
על פנדה־מן – אני לא יודע מתי הייתה הפעם האחרונה שראינו אותו במנגה, אבל אני חושב שההופעה האחרונה שלו באופן כללי הייתה באנימה של ״מפלצות״. [עריכה: מייד לאחר פרסום התגובה נזכרתי שפנדה־מן הופיע גם בפרק 1097]
ובאשר לפרומו…
קודם כל, זה לא הונה-הונה. הוא מעולם לא צייר אנימציה בסגנון הזה, והסיכויים שהוא פתאום עשה כך עכשיו הם די אפסיים, במיוחד בגלל כמה שזה סגנון מורכב ומסובך לביצוע.
אז מי זה יכול להיות? אני מכיר 5 אנימטורים שמציירים/ אי-פעם ציירו בסגנון הזה:
1) אקיהירו אוטה/ Akihiro Ota – האנימציה שלו יותר חלקה ובעלת יותר פריימים ממה שמוצג בסוף הפרומו, ועבר מעט מדי זמן מאז פרק 1100 – שהוא עשה עבורו המון אנימציה.
2) שיניה אוהירה/ Shinya Ohira – אותו טיעון של סגנון כמו עם אוטה, והוא גם כתב בטוויטר שהוא עובד כרגע על ״אנימה כלשהי שעוד לא הוכרזה״, אז זה לא סביר.
3) רואי/ Rui – אותו טיעון של סגנון, והוא עבד על 1100, אז זה מוקדם מדי.
4) שוטה גושוזונו/ Shota Goshozono – הרבה יותר מדי עסוק בתור הבמאי הראשי של ג׳וג׳וטסו קאיזן, וחוץ מזה שהוא לא באמת נוהג לצייר אנימציה בסגנון הזה. הוא פשוט עשה קטע אחד מדהים לפרק 20 של עונה 2 של ג׳וג׳וטסו בסגנון הזה, אבל זה לא אומר שמעכשיו הוא יצמד רק לציור אנימציה כזו (וסביר להניח שהוא לא יעשה את זה).
5) יינקסל/ Yinxelh – עשה קאט אחד מהסצנה של גושוזונו בפרק 20 של ג׳וג׳וטסו, וגם הקאט הזה כנראה תוקן ושופצר על-ידי גוסו על-מנת להתאים לסגנון של שאר הסצנה. זה לא הסגנון הקבוע שלו, והוא אמן צעיר שאני מתקשה לראות משתתף פתאום בפרק הבא ועושה דבר כזה.
אז בקיצור… מי זה יכול להיות? אין לי מושג, וסימן השאלה הענק הזה כנראה ימשיך לשגע אותי עד השבוע הבא. :'(
הונה כן עשה סגנון כזה, תעיין קצת בסרטון הזה ושים לב לסגנון מעט דומה:
https://youtu.be/k-DMqc6N2LU?si=egsc-Htjz7Ux-zCv
אין לו סגנון אחיד.
3. על רואי שמעתי, אבל אני לא זוכר שום קטע אנימציה שלו. זוכר שבדקתי עליו (יש לי רשימה קטנה של אנימטורים שמאוד אהבתי, אשלח בסוף ותגיד מה דעתך, וגם מעניין לשמוע את דעתך על הונה הונה).
4) כן, אני זוכר על איזה קטע אתה מדבר! אבל שכחתי שזה לא אוטה (הזיכרון שלי באנימטורים גם ככה די גרוע)
5) וואלה, לא מכיר.
מעניין באמת מי זה.
רשימת האנימטורים שאני אוהב:
Yutaka Nakamura
Shingo Yamashita
Chris
Tatsuya Yoshihara
Keiichiro Watanabe
Ryo onishi
Naoki Tate
Naotoshi Shida
Vincent Chansard
Akihiro Ota
Yuya Takahasi
Yong Ce Tu
HoneHone (Sota Shigetsugu)
Kaito tomioka
Weilin Zhang
Bahi Jd
Shinya Ohira
הכי אהוב? כנראה וינסנט או אוטה.
הכי פחות אהוב? אני לא בטוח, כי יש פה בודדים שאני אפילו לא זוכר אילו קטעים שלהם ראיתי (כמו Tatsuya).
הכי אייקוני עבורי ונוסטלגי? שידה ויויה טהקאשי.
הכי מתגעגע? לריו אונישי.
הכי אנדרייטד?
או הונה הונה, או כריס.
להונה כן יש סגנון אישי, והוא מושפע בעיקר מיוטאקה נקאמורה, אריפומי אימאי, וקאצומי אישיזוקה. הסצנות שמציגות באופן הכי טוב את הסגנון שלו הן אלה שעשה לפרקים 1055 (כי האיור שלו לא תוקן על-ידי במאי האנימציה) ו- 1074 (כי הוא היה אמן הסטוריבורד ובמאי האנימציה של סצנות האקשן הגדולות בתחילת וסוף הפרק, ועשה הרבה מהאנימציה שלהן).
האם זה אומר שכול העבודות שלו נראות אותו הדבר? לא, אבל בסרטון ששלחת גם אין משהו שנראה כמו האנימציה של אוטה/ מה שמופיע בפרומו. יש שם אנימציה עם איור מופשט, כן, אבל לא כזו עם איור לא עקבי שמעוות את צורת הגוף של הדמויות בכוונה ליצירת תחושה של תנועה חופשית ובלתי-פוסקת.
3) רואי עשה את הסצנה של לוצ׳י דוקר את סנטומארו בפרק 1100, ואת השוט המפלצתי המפורסם הזה של סוקונה מהבלו-ריי של JJK 2×17.
אגב, במחשבה נוספת לגביו, אני חושב שהוא האפשרות הכי סבירה לסצנה של הפרק הבא (בהנחה שזה לא איזה מישהו חדש שלא הייתה לנו היכולת לנחש). האנימציה שלו כן לפעמים כוללת תנועה חדה יותר שמוצגת עם פחות פריימים מזו של אוטה או אוהירה, אז במידה והוא *מאוד* מהיר, זה כן אפשרי שהוא משתתף גם ב- 1104.
5) הוא לא מוכר במיוחד, אני זוכר אותו רק בגלל שהשתתף בקטע של גוסו מ- JJK 2×20.
על הרשימה:
יוטאקה נקאמורה – אחד האנימטורים המשפיעים ביותר בהיסטוריה, ולא רק על התעשייה היפנית, ואחד האנימטורים הטובים ביותר שהאנושות ראתה.
שינגו יאמאשיטה – במאי הפתיחים הטוב בתעשייה, כל פתיח שהוא מביים הוא מאסטרפיס (לדוגמה: הפתיח של צ׳יינסו מן, הפתיח השני של Ranking of Kings, ועוד).
כריס – אני מסכים איתך, הוא אנדרייטד בטירוף. הוא אחד האמנים המדהימים שפעילים כיום בתעשייה, אבל הוא כל-כך חדש יחסית, ובעל אופי כזה צנוע, שעם כמה שהוא מוערך ואהוב, הוא עדיין לא בסטטוס האגדי של אנשים כמו וינסנט. (לא שווינסנט לא צנוע בטירוף – להפך, למען האמת)
טאצויה יושיהארה – הבמאי של בלאק קלובר, ובמאי האקשן של צ׳יינסו מן. אמן מטורף (ובעל נטייה להעביד את עצמו כמו חולה נפש).
קאיצ׳ירו וואטנאבה – אנימטור מטורף, לא לשווא הוא כל-כך אהוב.
ריו אונישי – אחד הטובים בטואי, ובכללי אמן פשוט מדהים. אני על-סף להתפלל שהוא יופיע שוב מתישהו באגהד, שתי הסצנות ממנו בסוף וואנו פתחו את התיאבון לאנימציה שלו בטירוף.
נאוקי טאטה – כבר סיפרתי לך כמה אני מקווה שהוא יחזור יום אחד לוואן פיס, זה יהיה חלום שמתגשם (אני לא צוחק).
נאוטושי שידה – מה עוד אפשר להגיד? אגדה.
וינסנט צ׳אנסארד – האנימטור האהוב עליי ואני מתקשה לראות את זה משתנה אי-פעם.
אקיהירו אוטה – אחד הטובים ביפן כיום בלי ספק.
יויה טאקהאשי – אחד הטובים של טואי. אישית אני לא מכיר אותו כל-כך טוב כי הוא בעיקר ידוע מעבודותיו על דרגון בול, ואני לא ציפיתי בה.
צ׳ו יונג סה – ה- GOAT של וואן פיס, לא קיים אנימטור בהיסטוריה של האנימה שעשה אפילו קרוב לכמות המסיבית של עבודה איכותית ומדהימה שהוא עשה (והבן-אדם הצטרף לצוות האנימה רק בהול קייק…).
הונה-הונה – אחד הכשרונות הצעירים המבטיחים ביפן, לא לשווא הוא האחראי לסצנת האקשן הטובה בסדרה (מ- 1074, שכפי שכבר ציינתי, הוא עשה את הסטוריבורד לאקשן בהתחלה ובסוף שלו).
קאיטו טומיאוקה – אנימטור מטורף, עשה המון עבודה מדהימה בעונה השנייה של ג׳וג׳וטסו (הכרתי אותו משם אז לא יודע עליו הרבה).
וויילין זאנג – אמממ… הוא עשה את הקטע הכי טוב בפרק 65 של בורוטו, שהוא אחד הפרקים המדהימים ביותר הפקתית במדיום, בגיל 17… אני חושב שזה מספיק כדי לתאר עד כמה הכישרון שלו הוא בקנה מידה היסטורי.
באהי ג׳יי-די – אמן מדהים, מהטובים בתעשייה כיום.
שיניה אוהירה – אחד השמות הגדולים ביותר בתעשייה אי-פעם, וגם אחד האמנים המבוגרים ביותר שעדיין פעילים בה.
אין לי מושג מה עבר לי על הטלפון, פתאום שלח לי במבנה מוזר בלי רווחים, נאלצתי לערוך.
הסצנה בפרומו עם השוט של לוצי גם לא כזה תואם את הסגנון של אוטה לדעתי. אם זה היה אוטה, זה היה יותר ברור שזה היה הוא. זה נראה כמו אוטה, אבל אני בטוח שזה לא הוא (כנראה זה RUI). לדוגמה, בפרק 1055, בסצנת הסיום שהונה הונה עשה, זה היה נראה לי עם דמיון לשוט הקצרצר שהיה בפרומו (בעיקר כשקאידו ביצע מתקפת אש מהפה שלו). אולי רק אני רואה את זה.
מסכים לגמרי עם כל מה שכתבת לכל אחד. שמח לראות מישהו שגם רוצה שאונישי כבר יחזור לעבוד על האנימה.
טאטה הוא מהאנימטורים שיש להם את הסגנון הכי מיוחד לדעתי, במיוחד ההבעות שהוא עושה! מטורף רצח.
צ׳ו יונג גם מטורף, אהבתי את הסצנה שעשה בפרק 1101 של לופי הענק (עשה חלק ממנה, כשלופי הסתכל על לוצ׳י כשלוצ׳י נע מהר בין הבניינים). באהי ג׳י די עשה את אחת הסצנות היפות ביותר שראיתי של וואן פיס, מהאהובות עליי ביותר (ומדהים שאף אחד לא דיבר על הסצנה הזו). שולח קישור, תגיד מה דעתך עליה:
https://www.sakugabooru.com/post/show/234967
(גם כריס עבד על זה^)
אגב תוסיף לרשימה גם את koskue kato, משהו כזה. עבד על מוב פסייכו גם.
מהאנימטורים שאני מתלהב עליהם כרגע חוץ מהמוכרים (וינסנט וכאלה), אלו הונה הונה/סאיטו (בעיקר) ו-YEN (כריס).
יש גם בחור בשם Kohei Hirota שאייר את השוטים הראשונים בהפיכה לגיר 5 בפרק 1110.
ויש גם מישהו לא מוכר וחדש בוואן פיס בשם Jack Amin Ibrahim, ואני חושב שיש לו גם אח, שניהם איירו את הסצנה של לופי מזיז את ראשו כשלוצי מנסה לפגוע בו עם האצבע החדה הזו.
גם העבודה של קאיטו בפרק 1110 נהדרת. הזכירה לי את סגנון הציור של הפתיח החדש.
אני מסכים שזה לא אוטה. זה נראה דומה לאנימציה שלו, אבל לא ממש כמו משהו שהוא עצמו יצייר.
במידה וזה לא מישהו חדש ולא מוכר, הכי סביר להניח (לדעתי ולמיטב הבנתי עם הידע שיש לי, שלמען הסר ספק, הוא לא כזה נרחב) שמדובר באנימציה של רואי – מה שיהיה מטורף, כי זו חזרה ממש מהירה לאחר הקטע הלא קצר בכלל שלו מפרק 1100. מה גם שהוא השתתף ב- 1100 בהופעת אורח, זה לא שהוא חבר בצוות האנימה… אז זה מוזר לחשוב שהוא משתתף בפרק אקראי כזה כמו 1104, על אחת כמה וכמה כל-כך מהר לאחר הופעתו הקודמת.
הקטע של באהי מדהים ללא ספק, אנימציה יפהפייה.
קאטו אחראי לשניים מקטעי האנימציה האהובים עליי ביותר של 2023 (הקטעים שלו לפרקים 3 ו- 19 של JJK S2), אנימטור יוצא דופן.
השם האמיתי של הונה-הונה הוא סוטה** שיגצוגו. 🙂
עובדה נחמדה (או מדכאת, תלוי איך מסתכלים עליה): קוהיי הירוטה בן 19 בלבד.
אכן, האחים איברהים עבדו יחד על פרק 1100. זה פרט ממש מגניב על ההפקה שלו.
ולשאלתך מהתגובה המחוקה שאני רואה ששכחת לשאול פה… הקטע של לופי זורק את הברק על קאידו מתחילת פרק 1074 צויר על-ידי שו סוגיטה (Shū Sugita).
בטעות התבלבלתי בשמו. כי חיפשתי גם את השם ״סאטו״ לפני כן, בהקשר אחר (רציתי לראות אם יש דמות אנימה מוכרת בשם סאטו).
כן, עכשיו אני נזכר באנימטור של הברקים, הוא עבד הרבה אני חושב על My Hero Academia.
כן, סוגיטה עבד די הרבה על מיי הירו בעבר.
בסוף השנה שעברה הוא הפך לשכיר של סטודיו WIT, אז אני ממש מקווה שהוא מעורב ב״הוואן פיס״.
מעניין מתי בכלל יצא טריילר לרימייק, יצא רק טיזר מסכן שלא הראה כלום.
אני משער שהטריילר הראשון ייצא ביום הוואן פיס של השנה – כלומר, ביולי.
שלום לכם , אין לי טלגרם ..
אנסה להיות עורך לשוני אשמח לדבר איתכם בוואטסאפ או מייל מה שתרצו
058-53***7
[email protected]
כל העבודה של הצוות מתנהלת דרך קבוצות טלגרם של צוותי הפרויקטים השונים, כך שזה די חשוב שתהיה בקבוצות האלה בשביל להשתתף בעבודה על אותם הפרויקטים. לפתוח חשבון זה פשוט וטלגרם אפליקציה סבבה (כמו וואטסאפ רק יותר איכותית אם אתה שואל אותי), אז אתה מוזמן להוריד וליצור איתנו קשר משם. 🙂
למה אין דרך גוגל דרייב
קישורים לגוגל דרייב יתווספו בהמשך.
למה הפרק לא עובד ורק יש במגה
הוא כן עובד, ויש גם טלגרם. נוסיף את הקישורים לדרייב בהמשך.
אפשר שתסימו אופתיה דרך דרייב
זה יעשה בהקדם האפשרי.
למה אין בפרק הזה צפייה דרך גוגל דרייב?
קישורים לגוגל דרייב יתווספו בהמשך.
אני יודע לדבר אנגלית שוטף ולקרוא חצי חצי זה יספיק לאיזה שהיא עבודה?
לא חייב רק בפן המילולי, יש גם תפקידים בסושיאל שלנו ובכתיבת תוכן לאתר אם יש לך ידע נרחב בוואן פיס. או בפן הטכני שזה קידוד אם המחשב והאינטרנט שלך מספיק טובים
יש לי מחשב ואינטרנט טוב אבל אין לי ידע בעריכה אני יודע הרבה על וואן פיס אז אולי בכתיבת תוכן לאתר אני יכול לעזור
לכתיבת תוכן תיצור איתי קשר בטלגרם: https://t.me/CarbohydratesForLife
הדרישות לכול התפקידים מפורטות בדף הדרושים. מוזמן לקרוא על התפקידים, לבדוק במה נראה לך שתוכל לעזור, וליצור איתנו קשר כדי להיבחן לתפקיד. 🙂
פרק מפוצץ בקליפ'האנגרס, בתור קורא מושבע של המנגה, יכול לומר שמחכים דברים פסיכים
לא הייתי כאן הרבה זמן אבל אני שמח לראות שטוני די סטארק עדיין פה! (ועדיין כותב הרבה בתגובות 🙂 )
תודה על התרגום!
אני פה כדי להישאר… עד שנמצא את הוואן פיס!
ותודה. 🙂
למה אין פרק בדרייב?
קישורים לדרייב יתווספו בהמשך.
ידוע מתי? מחכה לראות את הפרק
לא ידוע.
תודה רבה על התרגום הזריז! 🙂 חששתי שלא תספיקו להעלות את הפרק לפני הערב, אני פשוט נמנע מלצפות בדברים מצחיקים ביום השואה. פרק סביר – 7.3/10. עיבוד ל-5 וחצי העמודים האחרונים של צ'אפטר 1071, ול-7 העמודים הראשונים של צ'אפטר 1072. קאצומי טוקורו (Katsumi Tokoro) הוא הבמאי של הפרק! הוא ביים 94 פרקים של "וואן פיס" (כולל הפרק הזה). מרוב שהוא מביים פרקים, הוא לפעמים מזלזל בהם ומוריד מהערך שלהם! וזה חבל מאוד… מזל שאין תוכן ממש רציני בפרק הזה! כרגע, פרק 1103 הוא העיבוד הכי פחות מוצלח של הארק! 😐 (מנקודת המבט שלי).
אני לא אוהב לכתוב דברים שליליים על "וואן פיס", אז אני אכתוב כמה דברים חיוביים:
1) היום (5 במאי) יום הולדתו של לופי, הקפטן האהוב והמיוחד שלנו. הוא נולד ביום הילד ביפן! כמות האהבה שהוא קיבל השנה ברשתות החברתיות כפולה ומכופלת, וזה משהו ממש יפה בעיניי. כמות המעריצים של "וואן פיס" גדלה בכל שנה! מחיאות כפיים סוערות לכל המפיצים אהבה לסדרה הכי מושלמת ברחבי תבל!!!!! 😉 וכל הכבוד לטוני סטארק על הפוסט המיוחד לכבודו! 🙂
2) היום יום הולדתו של המדבב הדגול – טאקהיטו קויאסו (Takehito Koyasu), הידוע כמדבב של קוזאן/אאוקיג'י. בימים אלה הוא מבשל לנו משהו אדיר! ואני לא ארחיב יותר מדי מחמת ספוילרים, אבל מה שאני כן אגיד… "אתם. לא. מוכנים. לזה." 😛
3) אפרופו העתיד… לא רציתי לדון בזה כ"כ מוקדם, כי אני עדיין חולב פרטים… אבל אהיה נחמד היום ואספר לכם שפרק 1111 יהיה הפרק הגדול הבא!!! ושאני אומר "גדול", אני מתכוון ממש ממש ממש ממש ממש גדול, ענק, עצום, מפלצתי. פרק פצצת אטום שישבור את המדיה בצורה הכי פסיכית שיש. לקוראי המנגה הסקרנים שמעוניינים לדעת באיזה צ'אפטר מדובר, אני לא אהיה אכזרי… אני אחשוף… רק תחזיקו בכיסא, טוב?! צ'אפטר 1079. ותאמינו לי שאני אומר שהם יעשו יותר מחסד לצ'אפטר האגדי פלוס הזה, הכוונה שלי שהוא יתעלה על המנגה. הפרק מקבל השקעה ענקית יותר ממה שפרק 1100 קיבל, אז תהדקו חגורות! כי אנחנו נכנסים לרכבת הרים מסחררת. כרגע הפרק באמצע עבודה, יש עוד הרבה עבודה עליו. הפרק ייצא ב-07/07, כי צפוי פרק ריקאפ באיזשהו שלב… אני רק לא יודע מתי. אני אזרוק ניחוש ואומר שהריקאפ יגיע אחרי פרק 1110, בדומה למה שקרה לפני פרק 1093… וכנראה שהוא ידבר על האדום החלש (המבין יבין). זה פרק של מספרים חוזרים – 1111 ו-0707 (היום אנחנו ב-0505). הם עושים הכל כדי שהצופים יקבלו חוויה קולנועית מטורפת. שנה מאוד מבורכת לוואן פיסו…! 😀
4) בפרומו לפרק 1104 רואים אנימציה בסגנון של אקיהירו אוטה (Akihiro Ota), אז אולי תהיה לנו הפתעה בפרק הבא… 😎
אני לא חושב שזה נכון או ראוי לטעון שטוקורו ״מזלזל״ בסדרה או לא לוקח את העבודה שלו עליה ברצינות. הוא במאי ותיק עם ניסיון ארוך שנים, והוא מאוד מכובד בקרב חברי הצוות של האנימה. הוא גם אחראי לכמה מהפרקים הטובים בסדרה כולה – כמו 312 (המוות של הגוינג מרי), 396 (לופי מרביץ לצ׳ארלוס), 485 (המוות של ניוגייט), 968 (לאף טייל), ועוד. הוא גם ביים את הספיישל ״הפרק של נאמי״, שהוא רימייק מעולה לארלונג פארק, ואת פרק 1030 (הפילר השני של רד), שהיה ממש טוב.
האם זה אומר שטוקורו אחד הבמאים הטובים בצוות? לא, חד-משמעית לא (למרות שבשיאו הוא כן היה). להפך, אני מסכים איתך לגמרי שהוא – כיום – אחד החלשים ברוטציה הקבועה של במאיי האנימה. עם זאת, קודם כל חשוב לזכור שאמנים בעלי ניסיון שיכולים לעבוד ביעילות ולהפיק פרקים ״פשוטים״ ולא שאפתניים הפקתית הם חשובים מאוד, ואחת הסיבות שבזכותן הפרקים הטובים יכולים להתקיים; ודבר שני, זה שהוא לפעמים מוציא פרקים (בשיא הכנות) מאוד חלשים לא אומר שהוא מזלזל סדרה. קיימים המון הסברים אפשריים לכך שהוא כבר לא במאי מדהים כמו שהוא היה פעם, אבל זלזול בעבודה שלו הוא לא אחד מהם, ועם כמה שביקורת היא תמיד לגיטימית וראויה, אין צורך להמציא עליו טענה מעליבה כזאת לשם כך.
בנוגע לשאר התגובה:
1) פרט טריוויה מגניב: היום גם יום הצחוק הבינלאומי, שזה פשוט מתאים בול ליום ההולדת של לופי, בהתחשב באיך שהוא מתנהג בגיר 5 ומה שניקה מייצג.
3) זאת ״הדלפה״? יש לך קשר עם מקורות כלשהם?
4) הקאט האחרון בפרומו כל-כך מבלבל אותי. זה לא הגיוני בעליל שאוטה יחזור כל-כך מהר – הוא לא צ׳ו או וינסנט שעובדים במהירות לא הגיונית. אז… אולי אנימטור בעל סגנון דומה לשלו? הבעיה היא שאני מכיר רק עוד שלושה אמנים שמציירים/ אי-פעם ציירו בסגנון הזה, ואף-אחד מהם לא נראה לי אפשרות הגיונית, אז אין לי מושג מי זה יכול להיות…
אני מסכים איתך שבעבר טוקורו היה במאי למופת, אבל כיום אני לא מחזיק ממנו. בכל הכנות, אני לא חושב שנראה פרק טוב בבימויו בעתיד. אולי הייתי קצת נוקשה עם ה-"מזלזל", אני יודע שהוא לא עושה את זה בכוונת תחילה. כל הכבוד לך שאתה מסנגר עליו! 🙂
1) יום הצחוק… בצירוף מקרים היום הזה נפל בדיוק היום, חבל שבשנה הבאה זה לא יקרה… 🙁
3) כן, המידע נכון לגמרי. מידע מבפנים, לא יכול לחשוף מקורות. אקסלוסיבי לאתר שלנו… 😉
4) אוטה לקח על עצמו 3 או 4 מתמחים תחת כנפו בכדי ללמד אותם את סגנון האנימציה שלו, יכול להיות שזה מה שאנו רואים בפרומו. דביוט של אחד מהתלמידים שלו… 🙂
לדעתי, טוקורו עדיין יכול ליצור פרקים טובים. 1092, הפרק הקודם שלו, היה סבבה, ו- 1030 הבאמת מצוין לא היה כל-כך מזמן.
בכול מקרה, זה נטו עניין של ספקולציה ודעה אישית – שזה כמובן עניינך, מה שהפריע לי היה שכתבת ״מזלזל״. ברור לי שאתה האחרון שייכתוב דבר כזה עם הכוונה הרעה שמשתמעת מכך, אבל העניין הוא שהיא עדיין משתמעת מכך, ובמיוחד בהתחשב בכמות האנשים שקוראים ספציפית את התגובות שלך ומייחסים להן חשיבות ומהימנות, חשוב לדייק במילים האלה.
3) מעניין… כי צ׳אפטר 1079 הוא לא כזה מיוחד, חוץ מהסוף שלו. אני לא רואה שום סיבה להשקיע בו *עד-כדי-כך*, אפשר לעשות את כל הפרק אחלה עם סיום מפוצץ וזה לחלוטין מספיק.
4) אוטה יתחיל ללמד בקורס האנימציה של טואי (לצד עוד 4 אמנים) רק בשנה הבאה, אז אני בספק שמדובר ב״תלמיד חדש״ שלו… אלה אמורים להגיע בשנים הקרובות, לא עכשיו.
איך אתה יודע שהפרק ההוא יצא ב-7/7? ושזה יהיה בפרק 1111? ניחוש פרוע?
(אני הכי מחכה לפרק שיעבד את התוכן שיש בצאפטרים 1084-1088)
יש לי את המקור האישי שלי, זה לא משהו שתמצא ברשת! קיבלתם משהו בלעדי! 🙂