פרק ריקאפ: מומונוסקה בדרכו להיות שוגון למופת
מה קורה כולם?
השבוע יצא פרק ריקאפ על הפיכתו של מומו לשוגון, תרגמנו לכם אותו.
מידע לגבי השבועות הקרובים: שבוע הבא תהיה הפסקה ולא יצא פרק שבועי, הפרק השבועי הבא שיצא יהיה פרק 1089 והוא ישודר בתאריך 7/1/2024.
קרדיטים:
תרגום – יסמין
עריכה לשונית – מור
בקרת איכות – אריאל
קידוד והעלאה – צנובר
צפייה מהנה!
תודה רבה על פרק ריקאפ, שבוע טוב ומבורך לכולם . אני מקווה שנמשיך לראות את ארק אגד והתפתחות האחרונה של העלילה
זה פילר?
פרק ריקאפ משמע פרק שחוזר על אירועי פרקים קודמים.
קודם כול תודה לצוות האתר על התרגום של הריקאפ הזה ולפחות גם בשבוע משעמם זה יש מה לראות ועם כול הקושי בשבועות הפסקה צריך להבין את הצורך בהם במיוחד שכבר חודשיים לא היה הפסקה באנימה. סתםככה עם טואי רוצים לתת למנגה לרוץ קצת אז למה הם לא עושים אדפטציה לעמודי השער המיוחד לאחרון שהוא די ארוך ונוגע בקשר ישיר להמשך הסיפור[עיינו צ'אפטר 1064] בנימה זו אבקש מצוות האתר עם יוכל לפרסם את סיפור עמודי השער של הג'רמא אני יותר מאשמח במיוחד שעכשיו זה גם יהיה נוגע לאנימה. תודה מראש.
ועכשיו נדבר קצת על הפרק הקודם שלפי דעתי נעשה די טוב החלום של לופי מועבר בצורה די טובה לא כמו בפרק 1015 אבל עדיין טוב במיחד השיר של תחילת הסדרה ברקע פשוט מדהים לגבי תחילת הפרק עם האנקוק זה גם נעשה טוב עם טיפה מריחה עם כול המבטים והתמקדות על העיניים דבר שאציין לשבח זה הכניסה של ריילי והברקים של האקי מלכים שלו שפוט עשה את הסצנה כול כך טוב לגבי צבא המהפכה אין לי כול כך מה לומר חוץ מזה שהייתי ממקם את זה בסוף הפרק וככה משאיר את הצופים יותר במתח לפרק הבא לגבי הפרק הבא אני ממש מחכה לו עוד מאז שקראתי את הצ'אפטר במנגה וזה בחירה נכונה להתחיל ככה את הארק ועם הבנתי נכון בפרק הבא יש פתיח חדש אז יש עוד יותר התרגשות.
יש לי שאלה על פרק 1087 היה רשום שם שהבאונטי של בלאקבירד הוא 3 מיליארד ו996 מליון, עכשיו התקרית באמזון ליל קראת שאנחנו היינו באמצע וואנו עוד לפני הקרב על אוניגשימה אחרי פרק 957 שקובי אומר לדרייק שהוא בדרך לאמזון לילי ואילי בפרק 958 שהתרחש באותו הזמן נאמר שהבאונטי של בלאבירד הוא 2,247,600,000 ואיך פתאום עלה לו הבאונטי. אם למישהו יש תשובה אשמח לשמוע.
ולסיום שמחים לראות שחזרת להגיב כאן סטארק ומחכים בקוצר רוח לפוסט חדשות ממך.
האנימה עיבדה סיפורי שער בעבר. בשלב מסוים זה נפסק לצערי, וכשסיפור שער מתחבר בדיעבד לסיפור הראשי הם מעבדים אותו בדיעבד ממש לפני החיבור – כמו הסיפור של וואפול בארק הלבלי. לדעתי זה משמעותית פחות טוב ככה אפילו בשביל הסיפורים שכן מעובדים, שכן במקום לחזור אליהם אחרי שנים לפעמים ולהתרשם מאיך שהכול נבנה – כמו במנגה, אנחנו מקבלים את כל הרקע ממש לפני הרגע שאליו הוא בונה, שזה פחות מרשים… אבל היי, זה מה שיש. אם הייתי בצוות האנימה הייתי שוקל את הרעיון פשוט להכניס במעברוני הפרסומות העתקים צבועים של עמודי השער של הסיפורים האלה, אבל כמובן שאני לא בצוות, ולכן זה גם כנראה לא יקרה בקרוב. אני כן מאמין שסיפור השער שכתבת עליו יעובד, עם זאת, שוב – בדומה לזה של וואפול.
בנוגע לצירוף סיפור השער הזה לעמוד המרוכז של כולם, אני מאמין שנעשה זאת ממש כשהוא יגיע לאנימה, שכן העמוד הזה נקי מספויילרים לצופי האנימה.
כן, בפרק 1089 יהיו פתיח וסגיר חדשים – יש למה לצפות 🙂 .
שאלה מעולה על הבאונטי, לא חשבתי על זה…
ושוב תודה על המילים החמות, פוסט החדשות כבר בערך חצי מוכן ואני מאמין ומקווה שאסיים אותו עוד השבוע. ממליץ להתכונן… כי זה הפוסט הכי עמוס בידיעות ענק שיצא לי לכתוב 😉 .
כמה מריחות לסדרה מאוס כבר
מה כבר המריחה פה? כל סדרה אחרת לוקחת הפסקה של בין חצי שנה לשנתיים בין העיבודים של ארקים שונים, אז למה וואן פיס לא יכולה לקחת הפסקה של שבועיים? אסור לאמנים מאחורי האנימה לחגוג ולנוח קצת לכבוד השנה האזרחית החדשה?
הפסקות ופרקי ריקאפ הם דבר שלא קשור בשום צורה להיותה של האנימה מרוחה. להפך, הן עוזרות למנגה להתרחק מהאנימה – מה שמאפשר לפרקים הרגילים להיות עם פייסינג יותר טוב, ונותן לצוות האנימה יותר זמן לעבוד עליהם, דבר שעושה אותם טובים יותר גם וויזואלית.
הבעיה שהאנימה היא בזיון אחד גדול.
הייתי מבין אם האנימציה הייתה טובה היינו מבינים.
אחרי מתקפת הטיטנים, בליץ, גוגוטסו קיזן וכו, אנחנו מקבלים גועל פיס מבית טוי.
20 פרקים על דרקון ורוד שבוכה יותר מסקורה של נארוטו.
40 פרקים של קרב עם קידו וזה אשכרה אותה האנימציה שחוזרת ב 40 פרקים.
אני חותך את הרגל אם האנימטורים עבדו יותר משבוע על כל הפרקים של שנת 2023.
לא נדבר על וואנו שזה ארק משעמם גם במנגה ואתה מקבל, אנימה גרועה להחריד מכל פרמטר שגם גיר 5 נהפך לבדיחה עצובה.
דבר ראשון, האנימציה של וואן פיס היא בין הטובות שהיו בכול 2023… פרקים 1051, 1061, 1062, 1066, 1071, 1072, 1074, 1075, ו- 1076 הם פרקים שנראים מדהים מתחילתם ועד סופם. פרקים כמו 1048, 1057, או 1088 נראו מצוין. אפילו הפרקים החלשים וויזואלית, כמו 1049 או 1073, כללו כמה רגעים של אנימציה טובה. סצנת הסיום של 1049 באופן ספציפי היא אחת הסצנות הטובות ביותר של העשור האחרון מבחינת אנימציה, מאחד האנימטורים הטובים ביותר של דורנו. וזה לא רק אני אומר, גם אנשים שבכלל לא אוהבים וואן פיס אבל הם חוקרים מעמיקים של תעשיית האנימה ומאחורי הקלעים שלה כמוני אומרים שוואן פיס אחת הסדרות המרשימות ביותר הפקתית בעקביות כבר במשך כמה השנים האחרונות, ובפער אדיר האנימה השבועית הטובה ביותר וויזואלית של כל הזמנים.
דבר שני, בליץ׳ החדשה ממש לא כוללת אנימציה כזאת מרשימה… החלק הראשון היה מעולה עם 2 פרקים – 6 ו- 7 – אגדיים, והחלק השני היה… סביר, לא יותר. בליץ׳ היא אנימה מעולה, ואני מת על האדפטציה של מלחמת 1000 השנים, אבל מה שסוחב אותה וויזואלית הם איור ואסתטיקה, לא אנימציה. ברוב המוחלט של הזמן הדמויות בקושי זזות, ולהזכירך, אנימציה זו תנועה, לא איור.
דבר שלישי, הפייסינג של הסדרה לא רלוונטי לאנימציה. אתה מערבב שני נושאים לא קשורים, ובמקביל גם מקצין את הסיטואציה בטירוף, שכן למומו לא היו כל-כך הרבה פרקים עליו, והקרב של לופי וקאידו היה כל-כך ארוך כי אנחנו עקבנו אחרי איזה עשרה קרבות אחרים במקביל והתמקדנו בהם כדי לשמור אותו לסוף. וכמובן שהאנימציה ממש לא חזרה על עצמה, זה עובדתית לא נכון.
דבר רביעי, אני מניח שאתה צריך לחתוך רגל, כי פרק 1062 לבדו הופק במשך יותר משמונה חודשים. כנ״ל פרק 1066, וסביר להניח שאותו הדבר נכון גם על הפרקים הגדולים האחרים. ורואים את זה בתוצר הסופי. מאוד.
דבר חמישי, אני לא מסכים על וואנו אבל זה כבר סובייקטיבי, וגיר 5 הוא בדיחה מהלכת – אז זה נהדר שאתה מרגיש ככה לגביו.
אם וואן פיס כל כך גרועה בעיניך תפסיק לצפות, בליץ בדיוק כמו שסטארק אמר הרבה דיבורים, מאז הקרב של אייזן רק החלק הראשון של מלחמת 1000 השנים טוב, החלק השני היה בסדר ואנימציה זה לא הכל, יש גם עלילה ומה שקורה בסדרה, גוגוטסו קאיזן לא אומרים לפני 10 שנים וכאלה או מזכירים שזה פלאשבק
מבחינת הסיפור, אני אוהב את כל בליץ׳ למעט רוב ארק הפולברינג. כפי שניסיתי להדגיש בתגובה שלי, דיברתי אך ורק על האנימציה – שבמקרה של האנימה של מלחמת 1000 השנים היא ברובה המוחלט לא כזאת מיוחדת…
Probably Pretentious ביוטיוב עשה סרטונים טובים שמדברים על הצד הוויזואלי של האנימה, הוא הסביר טוב בדיוק למה היא לא כל-כך מרשימה במובן הזה.
אני אהבתי את החלק הראשון בגלל כל הקרבות המטורפים והחלק השני פחות כי הוא בעיקר איצ'יגו בונה חרב החדשה שלו וארק פולברינג שיעמם אותי, ממש חיכיתי שהוא יסתיים, אהבתי רק את הקרב בסוף וגם הרוב זה דיבורים בארק הזה, הקרב האהוב עליי זה זאראקי קנפאצ'י נגד נויטורה
התגובות שלך כאלה מעולות. אגב, מה דעתך על הארט החדש והאנימציה החדשה של וואן פיס לפי ה-preview לפרק הבא?
תודה 🙂 בנוגע לשאלתך:
מת עליו. עיצובי הדמויות המופשטים נראים מצוין ויש להם חן נהדר, בדומה לאלה של העונה השנייה של ג׳וג׳וטסו קאיזן. מאטסודה (מעצבת הדמויות של האנימה מאז תחילת וואנו) בבירור שאבה השראה מאמני-על בצוות כמו מאסאמי מורי וטאקאשי קוג׳ימה עם עיצובי הדמויות האלה, וזה רעיון נהדר. שלא לדבר על העובדה שבגלל שיש פחות פרטים שצריך לצייר, האנימטורים יוכלו להתמקד יותר בתנועה עצמה – מה שיוביל לסאקוגה מרשימה יותר… זה ניצחון מכול הכיוונים, לדעתי.
עם זאת, חשוב לציין שזה לא פרומו שמעיד על האסתטיקה של הארק בצורה טובה. ניתן לראות מאוד בירור שמאסאמי מורי, אותו ציינתי לפני רגע, עבד על הפרק כאנימטור או אולי אפילו במאי אנימציה, ובהתחשב בכך שהוא ידוע בסגנון איור סופר מופשט, האיור שלו לא יכול להעיד על זה של כל הארק. הפרומו גם כולל שוטים שבכלל לא נראים בסגנון הזה, כמו השוט של סאבו שלגמרי נראה כמו תיקון איור של קאיצ׳י איצ׳יקאווה – אחד משלושה במאיי האנימציה הראשיים של הסדרה.
בקיצור, מה שמעיד על הסגנון המופשט של עיצובי הדמויות באגהד והאסתטיקה שאנחנו יכולים לצפות לה הרבה יותר מהפרומו הזה הם הפוסטר ועיצובי הדמויות שפורסמו עד כה, ולטעמי, הם נראים מצוין.
איפה אפשר לראות את החידוש של ארק מארינפורד?
או בפוסט באתר (חיפוש בספינה), או בקהילת נקאמה בטלגרם (הקישור בצד שמאל, בטלפון יש לגלול עד למטה).