פרק 1102 מתורגם לעברית!
שלום חברים, ושבוע טוב!
היום, כתמיד, אנחנו פה עם עוד פרק חדש של האנימה הטובה בתבל, עליו אין לי מושג מה להגיד לכם כי אני מחכה לתרגום העברי ולא צפיתי בו… אז במקום זאת, אספר לכם על משהו מגניב אחר! (אני מבטיח שזה מלהיב)
הנרי ת'ורלואו (Henry Thurlow) – אנימטור בצוות הגרעין של האנימה והבמאי של פרק 1066 – פרסם לפני מספר ימים ציוץ, ובו הוא הרים הייפ במיוחד לקראת מה שיהיה באנימה בחודשים הקרובים… ואני בטוח שכול קוראי המנגה שבינינו יכולים לאשר יחד איתי כי בהחלט מצפה לנו לא מעט תוכן גדול, אשר אין לי ספק כי אנשי צוות האנימה יעשו כמיטב יכולתם איתו! בקיצור – יש למה לצפות. 🙂
ובנימה זו, אל הפרק!
קרדיטים:
תרגום – שמעון.
עריכה לשונית – יהל.
בקרת איכות – יסמין.
עיצוב דפוס – גיל וצנובר.
קידוד – יאיר.
העלאה – יאיר ומור.
שיהיו צפייה מהנה וחג שמח – וואן פיס נקאמה.
תודה רבה על הפרק!!!
פרק 1103 יצא כרגיל?
אם לא כתבנו אחרת, הפרקים תמיד יוצאים כרגיל.
אואווווווווווו הולך להיות מטורף
איזה התרגשות
תודה לכם על העבודה שאתם עושים
אני כזה אוהב שבאג אהד האקשן מתייל תוך עשרה פרקים לעומת וואנו שלוקח 100 פרקים בשביל אקשן טוב אני כבר רגיל לזה
למיטב זכרוני, היה אקשן טוב בפרק הראשון של וואנו.
אני לא אומר שלא היה בכלל אקשן בוואנו עד הפלאשבקים של אודן אני רק אומר שעד הפלאשבקים של אודן הרגעים של האקשן היו מעטים מאוד מאוד וחוץ מהקרב הראשון של לופי נגד קאידו לא היו קרבות שעניינו אותי אישית לעומת אג אד שעבר 11 פרקים ובום לוצי נגד לופי
זורו נגד קילר? סאנג׳י נגד פייג׳ וואן? זורו נגד הוקינס? קאידו נגד ביג מאם?
לא אומר שהם היו ברמה של לופי נגד לוצ׳י, אבל הקרבות האלה היו טובים.
לא משנה, צפיתי בפרק עייף, אז צפיתי בו שוב. פרק מעולה!
לא היה מרוח.
9 מתוך 10 לפרק, נייס. פרק הבא הולך להיות מעניין, מחכה לפרקים 1104-1106
פרק מצוין. הכול זרם באופן מהנה לצפייה מבלי להימרח, התוכן מהמנגה עובד היטב, והבמאי מילא את הפרק לכול אורכו בכול מיני שוטים ייחודיים ויפים שהפכו אותו ל״מעניין״ יותר עבור העין. בימוי האנימציה והאיור היה חזק כרגיל באגהד, ובגדול – אין שום דבר שלא אהבתי. הפרק הזה הוא דוגמה מצוינת לאיך פרק בעדיפות הפקתית נמוכה נעשה נכון, ואיך אפשר להרים תוכן מהמנגה ולעבד אותו בצורה מעניינת ומהנה גם מבלי שהאנימציה תהיה יוצאת-דופן (כי היא הייתה רגילה לגמרי).
ואומנם צ׳ופר כבר כתב את זה… אבל זה חלק קבוע מתגובות הביקורת שלי שסוגר אותן יפה, אז –
במאי: יוסוקה סוזוקי/ Yusuke Suzuki.
אמן הסטוריבורד: יוסוקה סוזוקי.
במאי האנימציה: שיגפומי שינגאקי/ Shigefumi Shingaki.
אני כבר אצפה בפרק מחר, אבל חייב לציין שהפרומו של 1103 נראה מצוין. האיור, האנימציה, הרקעים, הקומפ – הכול נראה מעולה, ואפילו ניתן לזהות מאוד בקלות את במאי האנימציה של הפרק ואנימטור אחד שעבד עליו, אז בהחלט מסתמן כי יהיה לנו פרק איכותי בפעם הבאה… 🙂
(אגב, האנימטור הנ״ל כבר אישר כי הוא עשה ״הרבה״ אנימציה על הפרק, מה שדי מאשר כי הקאט שאני משוכנע ששלו אכן שלו, חחחחח)
טוב, האורחים הלכו… פרק נחמד – 8.2/10. עיבוד לשני העמודים האחרונים של צ'אפטר 1070, ול-7 וחצי העמודים הראשונים של צ'אפטר 1071. באמת תודה על התרגום, זה לא מובן מאליו! 🙂 לי אישית היה יום לחוץ, הכנות לחג וזה…
1) פחות התלהבתי מהציוץ של המלך הנרי השמיני, ויותר מהציוץ של קאצומי אישיזוקה (Katsumi Ishizuka). הציוץ של אישי הפך להיות אחד מהציוצים הכי חמים של "וואן פיס" החודש, ובצדק. ואני כבר יכול להגיד בביטחון מלא על איזה צ'אפטר מדובר, זה יהיה אחד הפרקים הכי גדולים בהיסטוריה!!! ועוד דבר, רק אני רוצה לראות שילוב של אישיטאני ואישיזוקה? אישי + אישי! מה יותר טוב מזה?! 😎
2) מחילה ממך, סטארק… אני יודע שזו הפינה שלך… אבל אם אני כבר בשוונג, אז תרשה לי רק הפעם! 🙂
במאי: יוסוקה סוזוקי/ Yusuke Suzuki.
אמן הסטוריבורד: יוסוקה סוזוקי/ Yusuke Suzuki.
במאי האנימציה: שיגפומי אראגאקי/ Shigefumi Aragaki.
עוזר במאי: אצ'ואו יאמאי/ Atsuo Yamai.
מנהל אומנותי: דהאבי מוראטו/ Dhavee Morato.
3) הפרומו לפרק הבא נראה טוב!!! 😀
הפרק לא עיבד הרבה תוכן לצערי, אבל אחלה פרק. כן, דווקא העדכון של אישיזוקה הוא זה שמעניין. באמת מעניין
1) הציור שאישיזוקה פרסם אכן מלהיב מאוד, וגם בלי קשר הוא אחד הציורים היפים ביותר שקיבלנו ממנו. עם זאת, לכתוב עליו ידרוש יותר פירוט, וגם סתם יסבך אותנו עם ספויילרים מיותרים מהמנגה בפוסט של האנימה – אז בחרתי להיצמד למשהו קצר וקולע שירים את ההייפ לכולם.
לגבי אישי + אישי, תיאורטית זה נשמע מדהים – הרי שניהם אמנים פצצה… אבל בכנות, אני פחות חושב שנכון לעשות את זה. אישיטאני עצמה יודעת לביים אקשן טוב, אבל זה בבירור לא מה שהיא הכי מתמחה בו, ואישיזוקה עובד על האנימה בתפקיד ספיישליסט של ״אמן סטוריבורד אקשן״, כך שהשילוב ביניהם קצת פחות טריוויאלי. מה גם שהיא העידה על עצמה בעבר שהיא צריכה לעשות בעצמה את הסטוריבורד של הפרקים שלה כדי שתהיה לה שליטה מלאה על הנראות של הפרק וכמות הפריימים של כל סצנה, ואמרה שהיא לא חושבת שהיא הייתה מסוגלת לביים פרקים כמו 1017 או 1074 – שכללו הרבה אקשן פסיכי לגמרי ברמה הגבוהה ביותר, וממספר אמני סטוריבורד שונים שהלכו עד הסוף עם הכאוס הוויזואלי שהם יצרו בהם.
2) שיגפומי שינגאקי/ Shigefumi Shingaki**, לא מומלץ להסתמך לגמרי על התרגום של גוגל לציוץ מהעמוד של האנימה שמפרט על הצוות הראשי. 😉
כמו כן, התפקיד של מוראטו הוא ״במאי האיור״ (art director) – שמשמעותו ראש מחלקת הרקעים. 🙂
לקובץ שהעלתם למגה אין סאונד.
בעיה של מגה עם אפל. ניתן להפעיל בנגן VLC או פשוט להשתמש באפשרויות האחרות.
אפשר לינק לציוץ של הנרי?
בין היתר, חייב שהנרי יביים שוב פרק בוואן פיס. חזרתי על פרק 1066 והוא פרק מעולה, לא מוערך, פשוט לא מוערך בעליל.
תודה על הפרק, אחלה פרק. אין הרבה מה להגיד עליו, כי גם הצ'אפטר שהפרק מכסה הוא לא מהאהובים עליי.
הנה הציוץ של הנרי: https://x.com/henry_thurlow/status/1783480220760342997?t=x0Prge-s69nAAluaF6cETw&s=35
אבל באופן כללי, רק שתדע שאתה יכול מאוד בקלות להגיע לכול הציוצים הרלוונטיים של חברי הצוות של האנימה דרך העמוד שלי – אני משתף שם הכול (או לפחות כל מה שאני מוצא, אבל אני משתדל מאוד לא לפספס דברים ומאמין שאני עושה עבודה די טובה עם זה).
לגבי 1066, אני לא חושב שהוא לא מוערך… זה אחד הפרקים האהובים והגדולים של השנה שעברה, ובצדק, למרות שלדעתי האישית, פרקי השיא האחרים – שהם 1051, 1061-2, וכול פרקי גיר 5 למעט 1073 – הם ללא ספק טובים ממנו, וזאת מהסיבה הפשוטה שחוסר הניסיון של הנרי בבימוי בהחלט הורגש בפרק הזה. היו בו מעברי סצנות חדים שפגעו בחוויית הצפייה (במיוחד המתקפה הגדולה של לואו שהייתה מאוד מאכזבת בפרק לדעתי), מריחות רבות, ומספר סצנות אקשן שבהן השוטים היה דחוסים וממוקדים מד על הדמויות במקום לתת לנו לראות את זירת הקרב ולהציג אותה באופן גרנדיוזי – שזה 101 לאיך מציגים סצנות אקשן גדולות באופן המלהיב והטוב ביותר. אני שוב אבהיר כי הפרק היה מצוין ללא ספק, אבל הוא לא חף מבעיות – רחוק מכך – והתקווה הגדולה שלי היא שבפרק הבא שלו הנרי יפגין שיפור בדברים האלה, שכן בכול הנוגע לרעיונות יצירתיים ושאפתניות אדירה הוא כבר יותר מהוכיח את היכולות שלו.
אני עוקב אחריך אבל מחקתי טוייטר. אני לא יודע אם אפשרי לעשות ריסטרט לתוכן שנמצא לי בפוריו, כי יש לי שם דברים הזויים (תאונות וכדומה). אז נמאס לי מזה.
לא אמרתי שהנרי במאי מושלם, גם כי זה כנראה הפרק הראשון שהוא עבד עליו. אבל צפיתי בפרק שוב ודווקא לא הרגשתי מריחות ממנו, ודי מפתיע אותי שאדם שעושה בעיקר אנימציה (מדבר על הנרי) הוא פתאום מביים פרק טוב מאוד.
כמובן, לא משתווה לרמה של 1072, 1033, כל פרקי הגיר 5, 1015 – שאין לי שמץ איך אני מעז לציין את הפרק שאישיטאני עבדה עליו כי די ברור שלה יש ניסיון וכשרון מיוחד.
אגב, מי לדעתך יכול לביים את צאפטר 1085? ואתה חושב שהקטע האחרון (הפאנל האחרון) בצאפטר 1084 לא יהיה בפרק שיעבד את צאפטר 1085? (ז״א ששני הצאפטרים יהיו שני פרקים, ולא שצאפטר 1084 חוץ מסופו יהיה פרק אחד ושסופו של צאפטר 1084 וכל/רוב צאפטר 1085).
מה דעתך על פרק 1074? כשמדברים עליו, אני די biased.
למרות ש-1074 הוא הפרק עם רגע האנימציה הכי טובה של וואן פיס לדעתי (לא לאורך כל הפרק), לדעתי פרק 1072 לוקח. אני חושב שפרק 1072 לוקח כנראה את כל הפרקים של וואנו חוץ מ-1015, באמת פרק מדהים.
אולי קטע האנימציה שם של אוטה וסיכוי גבוה גם של שיניה אוהירה (זה מה ששמעתי) ב-1072 הוא קטע האנימציה הכי יפה בסדרה למרות שזה רק הסצנה בה לופי קם וחוזר לצורת הגיר 5.
מה דעתך על פרקי 1025-1028? אם אתה זוכר.
עדיין לא נכנסתי לקישור, מנחש שזה לגבי ה– צאפטרים הבאים:
1080, 1087-1088, כל הקרב שקורה שם (שהוא הקרב שיהיה הכי טוב באגהד, אני מבטיח לך).
דווקא אהבתי את המתקפה של לואו בפרק 1066. כן, לא אהבתי אותו לגמרי – אהבתי בעיקר את החצי הראשון של הסצנה.
החלום שלי שאודה יגיד לטואי להתחיל לעבד כמה צאפטרים בפרק אחד אם זה אפשרי בהתאם לתוכן הצאפטרים. אפילו 2 צאפטרים או אחד וחצי יהיו מעולים.
אני לא יכול לחכות לפרקים שיעבדו את הצ'אפטרים האלו:
1079, אפילו 1077-1078 (למרות שזה די קרוב…),
1080, במיוחד 1084-1089,
1093, 1106, 1109-1111.
ואם יש ריקאפ באמצע……
על טוויטר – אה… הבנתי, חחחחח. הייתי פותח חשבון חדש במקומך אם אתה כן רוצה לעקוב אחרי אנימטורים, אם זה לא חשוב לך באמת טוב פשוט לא להיות שם. XD
בחצי הראשון של 1066 יש תחושת מריחה די רצינית… אתה (כצופה, לא אתה ספציפית) פשוט מחכה שהחלק של מומו יסתיים כדי להתחיל עם האקשן, שהוא מתקדם מהר ומלהיב.
האמת שכיום זה די נפוץ שאנימטורים טובים הופכים לבמאים בתור הצעד הבא בקריירה שלהם. פעם היו הרבה במאים בתעשייה שבכלל לא ידעו לצייר (כי זה לא הכרחי לתפקיד), אבל בגלל שכיום העומס בפרויקטים גורם לדרישה של במאים שמסוגלים לסחוב על עצמם כמה שיותר מהעבודה על הפרקים שלהם, כיום זה כבר לא סביר שמישהו יהפוך לבמאי אם אין לו רקע כאנימטור ברמה כזו או אחרת.
אני פחות אוהב לנסות לחזות במאים לטווח רחוק כל-כך בגלל כמה שהסיכויים לכתוב השערה נכונה הם קלושים. קיימים הרבה אלמנטים ותנאים שונים שמאפשרים לחזות מי יביים פרק מסוים, וחלקם מתבררים רק כשמתקרבים יותר ליציאתו – מה שהופך את ההשערות אז להרבה יותר מבוססות. בגדול, אני יכול לזרוק עכשיו שם, אבל אין לי שום דרך לדעת אם הניחוש הזה יתברר כסביר בעתיד.
1074 פרק איכותי יותר מ- 1072 באופן כללי. הבימוי והאסתטיקה שלו נעלים בהרבה, וקיימת בו אחידות ויזואלית מסוימת שלא יכלה להתקיים ב- 1072 בשל העובדה שהיו לו 5 אמני סטוריבורד ו- 4 במאיי אנימציה. 1072 הוא גם עכשיו הפרק הטוב ביותר בסדרה מבחינת אנימציה, והפרק האהוב עליי אישית מפרקי גיר 5 של וואנו, אבל יש בו בעיות מסוימות בקומפ והבימוי שמורידות אותו לעומת 1074 בשיפוט אובייקטיבי. מה שכן – כן, הקאט של שיניה אוהירה הוא ללא ספק הקאט הבודד של אנימציה הטוב ביותר בוואן פיס אי-פעם, וסצנת האקשן מתחילת 1074 היא סצנת האקשן הטובה ביותר בסדרה עד היום.
הפרקים מאמצע אוניגאשימה שכתבת עליהם הם פרקים שעיבדו תוכן מאוד חשוב, ולכן הצוות ניסה להשקיע בהם מאוד, אבל הם לצערי בדיוק הפרקים הגדולים שהופקו לצד הסרט רד, ועל-כן הם נפגעו ממנו באופן די ניכר. בקצרה, דעתי עליהם היא כזאת:
1025 – פרק חלש עם בימוי לא מוצלח, אבל הסצנות של אקיהירו אוטה ונאוטושי שידה היו מדהימות והרימו אותו מאוד.
1026 – פרק מדהים, אך לא לגמרי מושלם, מאחד הבמאים הטובים בטואי, אשר קרוב לשנה לאחר-מכן הביא לנו את 1061 ההיסטורי.
1027 – פרק מאוד נמרח וכולל שינוי טיפשי מהמנגה עם נפילתה של לינלין למים שיוצר חור בעלילה אם כך שפרומתאוס פשוט עף לתוכם, אבל סצנות אשורה והחזרה של לופי בסוף היו מעולות.
1028 – פרק שמבויים מדהים, כולל הרבה אנימציה נפלא, אבל סבל מקצת יותר מדי מריחה בקטעים של שידה (שגם נפגעו מאוד מקומפ מוגזמת לגמרי שכיערה את האנימציה, ובכללי היו מקטעי האנימציה החלשים ביותר שלו – בקושי הייתה בהם תנועה).
שכחת את 1079, זה אחד ענק. וגם את 1081.
אודה לא יגיד לצוות האנימה כלום, הוא גם-ככה כמעט ולא צופה באנימה, וכשהוא כן הוא מאוד מרים לה. אין לו זמן להיות מעורב בעבודה עליה, ואני מניח שהוא גם מספיק מבין בתחום כדי לדעת שזו תהיה בקשה די מטופשת ולא מציאותית – שכן הם לא מעבדים מס' צ׳אפטרים לפרק מחשש להשיג את המנגה, דבר שאסור שייקרה.
זה הקטע של שיניה אוהירה ושל אוטה ביחד או אוטה עם עזרה של שיניה לבד, או שיניה לבד? עדיין לא הבנתי.
אנשים באינטרנט אומרים שזה של שניהם, וששיניה עשה את החצי הראשון בסצנה ואחר כך – אוטה. שיניה גם מעולה, אני מקווה שאוטה יעשה קצת מהקרב שיהיה בצאפטר 1087.
ציינתי את צאפטר 1079, צאפטר 1081 גם מעולה פשוט מה שציינתי יותר אהוב עליי.
אילו בעיות יש בבימוי של פרק 1072? דווקא אהבתי את הבימוי יותר. לא מצאתי בו חסרונות, הפרק בוצע מושלם בעיניי.
מה זה קומפ?
מעניין, חשבתי שדווקא שתגיד שפרק 1074 הוא פרק טוב אבל לא מצוין עם בימוי ברמה שמתעלה על 1072.
מה טוב יותר בבימוי של 1074?
ולא שאלתי את דעתך על פרק 1017, 1033, 1045 ועל 1055.
פרק 1055, בעיניי, פרק לא מוערך בכלל. נהנתי מהפרק הזה, ואם תחפש (או אם אתה זוכר) בסוף הפרק יש סצנה שהיא בעיניי, אחת מהסצנות בעלות האנימציה הטובה ביותר שאי פעם ראיתי בוואן פיס ובאנימה בכללי. HoneHone כנראה מהטופ 5 שלי, אני לא יודע.
ארצה גם לשמוע את דעתך על פרק 1076, אותו מאוד אהבתי. בעיניי הוא מבוים מדהים, מה דעתך? (והל פרק 1075?).
עכשיו שמתי לב שאני מתנסח נורא מוזר, שמתי הרבה רווחים בין לבין, אין לי מושג למה.
חידשת לי לגבי אודה, לא ידעתי שהוא כמעט ולא צופה באנימה. חשבתי שהוא כן מחליט פה ושם על דברים, בעניינים קצת, על אף היותו מנגקה. דרך אגב, יש מנגקאה שמאוד מחליטים על מה שקורה באנימה שלהם? (ואם יש יוצרי אנימה שהחליטו בעצמם לעזור בבימוי, למשל).
מעניין אם כן. אתה צודק, אסור להתקרב למנגה. אבל למה באנימות אחרות זה מצליח (כל פרק מכסה איזה 2-3 צאפטרים), ובוואן פיס לא? לדעתך אם פרק מכסה צאפטר שלם או צאפטר וחצי זה אומר שהקצב בפרק מעולה (טוב, יחסית לתוכן שבמנגה, נראה לי שכן).
תהיה בריא איך שאתה מעמיס עליי שאלות… (לא מתלונן, אני שמח שיש אנשים שנהנים מדיונים חופרים כאלה)
על אוטה ואוהירה – כל הסצנה שאתה חושב עליה נעשתה על-ידי שניהם. מתוכה, אוהירה עשה את הקאט השני (זה של לופי מרים את היד) – שהוא הקאט הטוב ביותר בכול וואן פיס ובפער גדול מאוד (אני מתכוון מבחינת שיפוט אובייקטיבי/ טכני, זה כמובן לא אומר שהוא אמור להיות האהוב עליך או משהו כזה), בעוד שאוטה עשה את כל השאר.
לגבי 1079 – התכוונתי ששכחת אותו ב״ה– צ׳אפטרים שעליהם הנרי מדבר״.
אין משהו שהייתי אומר שהיה רע בבימוי של 1072, אבל זה פשוט מורגש שהבימוי ״לא עומד בקצב״ של האנימציה הכאוטית והמטורפת. אין תחושה של חזון אסתטי מסוים מצד הבמאי כמו בפרקים גדולים אחרים בסגנון (לדוגמה, 1074), אלא פשוט כל סצנה נראית כאילו היא לקוחה מפרק אחר לגמרי עם אסתטיקה אחרת לגמרי. זה לא משהו רע – יש גם חן מסוים בכאוס מעורבב כזה של סגנונות שונים, אבל זה כן סימן לבימוי מעט לוקה.
קומפ – קיצור של קומפוזיציה (composite, ולא composition, באנגלית – שכן אלה מילים בעלות משמעויות שונות לגמרי). זה משהו די מורכב שיידרוש ממני חפירה נרחבת כדי להסביר לעומק (ואני גם אהיה שקרן אם אטען שאני מבין בעניין הזה לגמרי), אז בקצרה:
ככה נראית גנגה שאנימטור (במקרה הזה כריס, אמן גרמני נהדר שעשה הרבה קטעים נפלאים בוואן פיס) מצייר עבור אנימה: https://www.sakugabooru.com/post/show/232680
ככה נראית האנימציה שלו לאחר שהיא עוברת דרך אמן דוגה (באנגלית, in-between animator) ומחלקת הצביעה: https://www.sakugabooru.com/post/show/232681
וככה נראית הגרסה הסופית: https://www.sakugabooru.com/post/show/228604
כל מה שעברנו כדי להגיע מהגרסה הצבועה לגרסה הסופית – הוא עבודה של ״מחלקת הצילום״, שהם אמני הקומפ. בגדול, מה שהם עושים הוא לקחת את האלמנטים הוויזואליים השונים – סרטוטי רקע ממחלקת הרקעים/ אנימציית הרקע של האנימטור, אנימציית הדמויות, אנימציית האפקטים, ה- CGI במידה ויש, וכו׳ – ״לסדר״ אותם זה-על-זה בשכבות כך שיהיו מתואמים אחד לשני, ולהוסיף ״שכבות״ של עריכה ויזואלית ו- VFX על-מנת לשפר את המראה האסתטי של האנימציה. קומפ נהדרת יכולה ״להרים״ אנימציה בינונית לכדי משהו שנראה יפהפה לעין – ובכך להטעות את האדם הממוצע, שלא בקיא במושגים, לכדי מחשבה כי מדובר ב״אנימציה מדהימה״ (הדוגמה הטובה ביותר לכך היא הפקות של סטודיו יופוטייבל, שמעבר לרגעי השיא שלהן אין בהן אנימציה כזאת מיוחדת, אבל הקומפ והאסתטיקה הנהדרות ״סוחבות״ אותן ויזואלית).
1017 – אחד מהפרקי האקשן הטובים בסדרה, אחד מהפרקים הטובים בסדרה, ואחד מהפרקים עם האנימציה הטובה בסדרה. אפילו היום – כשהצוות כבר התעלה על הפרק הזה – אני עדיין בשוק שהוא קיים מרוב שהרמה הגבוהה שלו לא אמורה להיות אפשרית.
1033 – כמו 1017, רק פחות מטריף באנימציה (למרות שהוא עדיין מאוד מטריף איתה) ויותר בבימוי של ריוסוקה טנאקה Ryosuke Tanaka) המדהים (שלצערי עזב את הצוות לאחר שביים את 1062).
1045 – אחד הפרקים הכי אנדרייטד בסדרה, הוא ברצינות מדהים. עד היום אני מתפלל שיוג׳י טוקונו (Yuji Tokuno, הבמאי שלו ושל 1054) יחזור יום אחד לברך אותנו בעוד פרק, במיוחד מאז פרק 20 של העונה השנייה של ג׳וג׳וטסו שהוא ביים והיה אגדי גם-כן.
1055 – פרק אחלה עם סוף מדהים, כמו שכתבת.
1075 – יצירת מופת קולנועית מהבמאי הכי ייחודי בצוות של האנימה, ואם לא הייתי חולה על הנדנים הוא היה הפרק האהוב עליי ממנו (הוא פשוט ביים גם את 1004 אז… כן).
1076 – החצי הראשון שלו מושלם, החצי השני קצת צולע פה ושם אבל עדיין מעולה, וסצנת הסיום עם התבוסה של קאידו נהדרת – היא מתעלה בהרבה מאוד על המנגה.
לגבי מעורבות של מנגקות באנימות – כן, יש כאלה שמעורבים. זה מאוד מפורסם, לדוגמה, שטייטה קובו ממש מעורב באנימה החדשה של בליץ׳. הוא מתכנן סצנות חדשות שלא היו במנגה, מצייר להם קונספטים לקרבות וכוחות שלא הוצגו במנגה, ומבקש מהם לשנות כל מיני דברים לכול אורך האדפטציה על-מנת לתקן בעיות שנוצרו מכך שהוא חתך וקיצר דברים בכתיבת הארק האחרון על-מנת לסיים כבר את המנגה בגלל התדרדרותו הבריאותית בזמנו.
למה באנימות אחרות זה מצליח? – כי הן עונתיות, כמובן. הן לא מוציאות 40-50 פרקים בשנה, אלא משהו בין 20 פרקים בשנה ל- 12 פרקים בשנתיים (בדרך-כלל, יש גם כאלה שלוקחות יותר זמן כמובן) – מה שנותן למנגות המון זמן לתפוס פער.
הקאט השני כולל גם את הרגע של מחיאת הכף? (כי הוא האהוב עליי).
למרות שהוא הקטע האהוב עליי מבחינת אנימציה, אני לא חושב שהוא הקטע הכי טוב בפער. רגע, מה כוונתך בקאט הכי טוב בוואן פיס בפער?
דרך אגב, מצחיק אותי שאנשים בטיקטוק שהם הייטרים של וואן פיס חשבו שהאנימציה הזו היא AI.
מדהים אותי שוואן פיס כרגע הציבה רף חדש של אנימציה, כמו JJK (ג׳וג׳וסטו קאיזן). לדעתך, הסצנה של וינסנט ב-Jjk, היא הסצנה הטובה ביותר שלו? ומה דעתך על האנימציה המדהימה של JJK? (בעיניי, היא כנראה הטובה ביותר, אבל בפער די נמוך מוואן פיס).
שיניה אוהירב כנראה אחד מהטובים אם כך. טוב, הקטע הזה, ספציפית, הוא אחד הדברים היפים שראיתי, ואני מאמין שזה נחשב לשיא האנימציה שלו (אני גם חושב כך בהתחשב בשאר הקטעים שראיתי עליו). הוא מטורף, אבל אני יותר אוהב את אוטה. מרגיש לי שאוטה לוקח את זה לכיוון יותר מגניב. שניהם מעולים. אתה חושב שאוטה היה יכול להצליח ליצור את הסצנה של מחיאת הכף והחצי השני כמו ששיניה עשה?
וכנראה גם האהוב עליי זה וינסנט. אבל אני לא בטוח מה הקטע האהוב עליי שלו בוואן פיס. הקטע האהוב עליי שלו זה בפרק 17 עונה 2 בגוגוסטו קאיזן (נ.ב, סצנת הבעיטות של סוקונה בתחנת הרכבת היא מהסצנות הכי לא מדוברות שראיתי, תמיד ראיתי שמדברים על הקטע האחרון, או על הקטע עם הבריכה+המטוס, שכמובן הקטע הכי יפה שלו, בעיניי לפחות, אבל גם הקטע שציינתי הוא מטריף חושים).
הקטע האהוב עליי בוואן פיס של וינסנט? כנראה של זורו נגד קינג, אבל יותר רגעים ממנו. השניות הראשונות של וינסנט בפרק 1062, שרואים איזה מאות אימפקט פריים בשנייה, ואיזה קטע שאני לא יודע איך לתאר אותו – קינג מתחיל את המתקפה שלו ואז הוא יוצר כמו 3-4 טבעות כאלה וזה נראה פשוט-
אבל ריוסוקה לא היה מהצוות שעבד על פרק 1074? במאי אנימציה?
הבמאית לפי מה שזכור לי הייתה איזו חברה של אישיטאני, לא זוכר את שמה. נראה לי, מאצטבה?
ומסכים עם דעתך, חוץ מדעתך על 1072 ועל 1033. לא הפריע לי כלום בפרק, אני דווקא חושב שהוא הפרק המושלם של גיר 5, והחסרון היחיד בו שלא היה שעה.
ולגבי 1033, אני דווקא חושב שבפרק 1033 היו קטעי אנימציה מרשימים יותר, כגון הקטע של אוטה, הקטעים בסוף וכו׳.
לא, הקאט השני כולל את לופי מרים את היד שלו מהאדמה. ״קאט״ משמע שוט רציף מבלי שה״מצלמה״ (כי באנימציה אין באמת מצלמה) חותכת להציג משהו חדש.
כוונתי ב״הקאט הכי טוב בסדרה״ היא שמדובר בקאט הבודד בעל האנימציה הטובה ביותר בכול האנימה. זה הקאט האחד עם האנימציה – התנועה – הטובה ביותר.
לדעתי, העבודה הטובה ביותר בקריירה של ווינסנט עד כה היא או הסצנה הארוכה שלו מפרק 1062, או מה שהוא עשה לפרק 41 של ג׳וג׳וטסו. אני לא יודע לבחור מבין שתי אפשרויות אלה מה יותר מרשים טכנית.
לגבי האנימציה של ג׳וג׳וטסו בכללי: היא לא הטובה ביותר, ואפילו לא קרובה לכך. ההפקה של ג׳וג׳וטסו הייתה דפוקה עוד מיסודותיה, וכמות הפגמים, טעויות, ותקלות הוויזואליים לאורך כל העונה – למעט מספר פרקים שבאמת היו כמעט מושלמים – היא עצומה. בפרט, פרקים 8, 14, ו- 17 של עונה 2 היו מפוצצים בבעיות – במיוחד 17 (שבמקרה שלו, רבות מהן תוקנו בגרסת הבלו-ריי, למרות שגם רבות אחרות לא זכו לכך).
העונה השנייה של ג׳וג׳וטסו הייתה מפגן יצירתיות ושאפתנות אומנותית שאין כמותו – אולי באמת המרשים ביותר בכול הזמנים – אבל אותו המפגן נאלץ להיאבק עם תנאי עבודה ולו״ז שהיו פשוט לא אפשריים, וזה מאוד ניכר לעין בזמן הצפייה בפרקים.
אוהירה הוא ללא ספק אחד הטובים. הוא ליטרלי אחד האמנים הגדולים והאגדיים ביותר בהיסטוריית התעשייה, ובצדק. אבל לא, וואן פיס היא לא שיא הקריירה שלו. הבן-אדם עשה סצנות אייקוניות בכמה מהסרטים המפורסמים של סטודיו ג׳יבלי, ויש לו קטע אנימציה מטורף ברדליין – שכפי שכבר ציינתי, הוא פרויקט האנימציה האיכותי ביותר ויזואלית שנוצר אי-פעם – אז הוא בהחלט כבר עשה עבודה מרשימה עוד יותר מהקאט שלו בפרק 1072, עם כמה שהקאט הזה אגדי.
ריוסוקה טנאקה לא עבד על פרק 1074, והוא גם בכללי לא במאי אנימציה. הוא במאי, ועבודתו האחרונה על וואן פיס הייתה בפרק 1062.
הבמאית של 1074 היא נאנאמי מיצ׳יבאטה (Nanami Michibata), אחת הכשרונות הצעירים הבולטים בטואי, והיא אכן חברה טובה של אישיטאני.
1072 הוא כן הפרק הטוב ביותר של גיר 5 בוואנו לדעתי, והוא מדהים, אבל מבחינת שיפוט טכני, הוא לא מושלם.
לגבי 1033, אולי היו בו היילייטים ספציפיים יותר מרשימים (גם לא בטוח, בהתחשב בסצנות של ווינסנט, אישיזוקה, ועוד בפרק 1017), אבל כמות האנימציה האגדית בפרק 1017 היא פשוט גדולה יותר. זאת הייתה הכוונה שלי לגביו.
לא שאלתי את דעתך גם על פרק 1074. מעניין אותי לשמוע אם יד לך טופ 5-10 פרקים בוואנו, ומה הפרק האהוב עליך בכל האנימה (חוץ מוואנו, כי נדמה לי שתגיד ש-1015 הכי טוב וזו בחירה הגיונית).
על 1074 כבר שאלת ופירטתי קודם בהשוואה שלו ל- 1072.
קשה מאוד לדרג אותם, אבל הפרקים האהובים עליי בוואנו הם:
1) 1015.
2) 1072.
(אין משמעות לסדר מפה) 957, 972, 978, 982, 1000, 1004, 1017, 1033, 1045, 1051, 1061, 1062, 1066, 1074, 1075, 1076, 1088.
טופ 3 פרקים בסדרה כולה:
3) 312.
2) 1100.
1) 1015.
שתדע, הארק אגהד מתחיל מפרק 1086, פשוט פרק 1089 זה הפרק בו הם מגיעים לאי:
כן שאלתי אותך על 1074 אבל לא שאלתי אותך על דעתך המורחבת.
וואלה, פרק 1100 עקף את פרק 1015 בשבילך? מטורף!
טופ פרקים בוואנו שלי:
1. 1015
2. 1072
3. 1074 (פשוט קטע האקשן הכי אהוב עליי בסדרה)
4. 1061
5. 1062
6. 1033
7. 968
8. 1076
9. 1071
10. 1075
הפער בין המקום העשירי למקום השביעי נמוכים מאוד ודי שווים, אבל הייתי צריך להוסיף פרק של 900-999, לא יכולתי שלא.
1071 היה נהדר, אך הקטע עם אורוצי והיורי הרס הרבה מהפרק כי הוא היה מרוח. זה לא היה כמו שציפיתי, אז מודה שהתאכזבתי קצת מהפרק. פרק 1075 נהדר ואולי יותר טוב מ-1071, אבל פרק 1071 היה מיוחד. במקום ה-11 תמצא את 1045, 1028, 975, 1066, 982. אולי פרק 982 טוב יותר מ-1075, אני לא בטוח.
יש גם את פרק 1017, אבל נהנתי יותר בפרקים של גיר 5.
הטופ שלי בכללי:
1. 405 או 1015
2. 405 או 1015 (אני פשוט לא יודע מה יותר אהוב)
3. 483
4. 485
5. 1072
6. 1100
7. 278
8. 1074
9. 37 או 86 (כן, מהישנים)
10. לא יודע, האמת שהטופ הכללי בוואן פיס שלי לא קיים חוץ מהטופ 5 כנראה. כי יש גם את הפרק של סנייקמן, של אוסטפ נגד לופי, של זורו נגד קומה, של לופי נותן אגרוף לאציל, סוף מארינפורד, פרק 1089, העבר של סאנג׳י, פרק 808, המוות של קוראזון וכו׳.
אז תסתכל נטו על הטופ 5, הוא יותר קבוע. למרות שהוא גם משתנה, פשוט קל יותר ליצור טופ 3-5 מאשר טופ 10.
צודק.
כבר כתבתי את דעתי על 1074: הוא פרק נהדר מכול הבחינות, ויש בו את סצנת האקשן הטובה בוואן פיס.
1100 לא עקף את 1015 בשבילי בגלל זה כתבתי ״2) 1100״, ו״1) 1015״.
וואו, שכחתי לציין את 968. זה פרק מדהים, הוא מרגש בטירוף.
טופ יפה לכול פרקי הסדרה, מאוד מגוון.
אה, לא שמתי לב שמספרת את הטופ, חשבתי שפרק 312 הוא האהוב עליך חחחח. אני אפילו לא בטוח מה הפרק הכי אהוב, זה או 405 או 1015. אספר ש-405 בשביל להזכיר לכולם על הפרק הזה. מה דעתך עליו?
405 מדהים. בשנה שעברה אני זוכר שראיתי שריו אונישי עשה בו די הרבה אנימציה והייתי כזה ״וואלה, הפרק הזה היה כל-כך טוב ויזואלית?״, אז צפיתי בו שוב וממש הופתעתי מכמה שהוא איכותי. הבימוי שלו נהדר ויש בו הרבה אנימציה מעולה, וכול זאת עבור פרק שמעבד תוכן מטורף שפער את הפה של כל צפה בצפייתו הראשונה. פשוט פרק פנטסטי מכול הבחינות.
תודה רבה וואן פיס נקאמה.
פרק מעולה!